021 - 9107 0175

Cpanel چیست و چرا به آن نیاز داریم؟

Cpanel چیست و چرا به آن نیاز داریم؟

cPanel یک رابط گرافیکی آنلاین مبتنی بر لینوکس (GUI) است که به عنوان یک کنترل پنل برای ساده کردن مدیریت وب سایت و سرور استفاده می شود. cPanel به شما امکان می دهد وب سایت ها را منتشر کنید، دامنه ها را مدیریت کنید، فایل های وب را سازماندهی کنید، حساب های ایمیل ایجاد کنید و موارد دیگر.

بسیاری از هاست های وب سایت محبوب از cPanel استفاده می کنند، بنابراین درک اینکه cPanel چیست و چگونه کار می کند به شما کمک می کند تا از هاست خود بهره بیشتری ببرید.

در این پست، بیشتر در مورد cPanel توضیح می دهیم و دلیل اینکه شما به آن نیاز دارید و کارهایی که می توانید با آن انجام دهید را بطور خلاصه شرح خواهیم داد.

با Cpanel چه کارهایی می توان انجام داد؟

cPanel ناوبری، دکمه‌ها، لینک‌ ها و گرافیک‌ های مورد نیاز برای ایجاد میزبانی و مدیریت فایل به شکل ساده تر یا قابل فهم‌ تر را فراهم می‌ کند.

برخی از امکانات مدیریت Cpanel که کار شما را راحت می کنند، شامل موارد زیر است.

  • سازماندهی فایل وب سایت، آپلود و مدیریت پوشه ها با رابط کاربری
  • نصب نرم افزار و سیستم های مدیریت محتوای مختلف مانند نصب وردپرس و جوملا
  • ایجاد و مدیریت حساب ایمیل ها
  • ایجاد و مدیریت دامنه (Domain) و ساب دامنه (SubDomain)
  • جستجو در پایگاه داده، پشتیبان گیری و مدیریت
  • مدیریت کاربران
  • رمز عبور و امنیت
  • مانیتورینگ و بررسی وضعیت سرور

امکانات و محیط کاربری Cpanel

بدون کمک cPanel، تنها کسانی که دانش فنی پیشرفته دارند می توانند سرور یا وب سایتی را مدیریت کنند. برای مثال، ویرایش فایل ها در محیط لینوکسی می تواند کابوسی برای خود باشد. اما Cpanel این کار را بسیار ساده می کند.

رابط cPanel مرکز کنترل اکثر سرویس های میزبانی مشترک، همراه با برخی دیگر از گزینه های مدیریت شده بوده است. با این حال، هاست های مدیریت شده وردپرس معمولاً رابط های آنلاین خود را ایجاد می کنند.

به طور کلی، سی پنل شکاف بین پیچیدگی و کاربر پسندی را پر می کند. هنوز هم برای بسیاری از افرادی که تازه با میزبانی وب شروع کرده اند، تا حدودی ترسناک است. با این حال، این یکی از بهترین راه حل ها برای مدیریت فایل های سایت شما بدون نیاز به استخدام توسعه دهنده است.

چگونه می توان به سی پنل دسترسی پیدا کرد؟

توجه داشته باشید که فقط در صورتی می توانید cPanel را دریافت کنید که هاست شما از آن استفاده کند. شما می توانید از طریق میزبان آنلاین، هاست cpanel خریداری کنید.

در صورتی که هاست شما از Cpanel پشتیبانی می کند، باید بتوانید در پنل خود یک دکمه و یا لینک جهت دسترسی به کنترل پنل مشاهده کنید.

اگر نمی توانید لینک یا دکمه ای برای دسترسی را پیدا کنید، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. به مرورگر خود بروید و مکان نما را در نوار آدرس قرار دهید.
  2. آدرس سایت خود را تایپ کنید
  3. اگر سایت شما با http شروع می شود، :۲۰۸۲ را به انتها اضافه کنید، مانند این: http://www.examplesite.com:2082
  4. اگر سایت شما با https شروع می شود، :۲۰۸۳ را مانند این اضافه کنید: https://www.examplesite.com:2083.
  5. با استفاده از نام کاربری و رمز عبور ارائه شده توسط هاست خود وارد شوید. اکثر میزبان ها این اطلاعات را در یک ایمیل خوش آمدگویی ارسال می کنند – اگر نتوانستید آنها را پیدا کنید، می توانید با پشتیبانی میزبان خود تماس بگیرید.

رقیبان و جایگزین های Cpanel

cpanel شاید یک کنترل پنل فوق العاده باشد، اما این به معنی این نیست که رقیب و جایگزینی ندارد. دوتا از رقیبان این کنترل پنل، می توانیم به Direct Admin و پلسک اشاره کنیم. هر دو کنترل پنل نیز در برخی موارد، مزایا و معایبی نسبت به یکدیگر دارند.

[تعداد رای: 0 میانگین امتیاز: 0]