021 - 9107 0175

معرفی پر استفاده ترین امکانات Cpanel

امکانات Cpanel

Cpanel یکی از محبوب ترین کنترل پنل های وبسایت و هاستینگ است که امروزه در کل جهان مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از دلایل محبوبیت این پنل نسبت به سایر رقبا امکانات بسیار متنوع و کاربردی آن است که کار مدیریت وبسایت را بسیار ساده تر می کند. در این مطلب قصد داریم تا به مهم ترین امکانات Cpanel بپردازیم.

Cpanel چیست؟

سی پنل (Cpanel) یک نرم افزار مخصوص مدیریت سرور و وب سایت است. امکانات Cpanel به شما قابلیت های کاربردی برای انجام برخی امور به شکل ساده را می دهد. این نرم افزار یک رابط کاربری گرافیکی تحت وب ارائه می کند که از طریق آن، کسانی که دانش مدیریت سرور ندارند بتوانند به سادگی برخی امور را انجام دهند.

امکانات Cpanel چیست؟

امکانات مدیریت Cpanel بسیار زیاد است و بیشتر امکانات اولیه و مورد نیاز کاربران را برطرف می کند. در این قسمت به معرفی این امکانات می پردازیم.

مدیریت دامنه ها و ساب دامین

Cpanel امکان مدیریت ساده دامنه های مختلف را فراهم می کند. شما به سادگی می توانید انواع تنظیمات مربوط به دامنه را از طریق این پنل انجام دهید. شما علاوه بر مدیریت دامنه های اصلی، امکان مدیریت زیر دامنه (SubDomin) را نیز دارید. شما می توانید از طریق این کنترل پنل زیر دامنه را ایجاد کنید، تنظیمات مختلف را برای آن اعمال کنید و از آن استفاده کنید.

مدیریت حساب های ایمیل

اگر قصد داشته باشید که ایمیل های سازمانی خود را داشته باشید (برای مثال example@company.com)، Cpanel این امکان را برای شما فراهم می کند. شما به راحتی از طریق سی پنل می توانید ایمیل ها را بسازید، آنها را مدیریت کنید و حتی به آنها فضا اختصاص دهید. برای این کار نیاز به دانش و یا مهارت خاصی نخواهید داشت و به سادگی می توانید آن را انجام دهید.

مدیریت ایمیل ها در Cpanel

پشتیبان گیری و بازیابی

یکی از مهم ترین اقداماتی که نیاز است تا شما به صورت دوره ای برای جلوگیری از خطر از دست رفتن اطلاعات و فایل ها انجام دهید پشتیبان گیری (Backup) می باشد. تهیه نسخه پشتیبان یکی از امکانات Cpanel است که این کنترل پنل در اختیار شما قرار می دهد. شما به سادگی با چند کلیک می توانید بر اساس نیاز خود، از کل وبسایت و یا بخشی از آن نسخه پشتیبان تهیه کنید.

تهیه نسخه پشتیبان (Backup) در Cpanel

در صورت بروز هر گونه مشکل، شما در صورتی که نسخه پشتیبان داشته باشید می توانید اطلاعات خود را بازیابی (Restore) کنید. بازیابی از طریق کنترل پنل Cpanel یک عمل بسیار ساده در حد آپلود فایل است و مابقی کارها به صورت خودکار توسط خود این رابط کاربری انجام می شود.

مدیریت فایل ها، مهم ترین کاربرد Cpanel

یکی از جذاب ترین امکانات Cpanel بخش مدیریت فایل آن است. ادیت فایل ها و یا جایگزینی آنها در محیط لینوکسی می تواند کابوسی برای افراد بی تجربه باشد. این کار برای کاربران حرفه ای نیز کمی سخت است و کار چندان ساده ای نیست. File manager در Cpanel دقیقا برای حل همین مشکل پا پیش گذاشته و به شما این امکان را داده تا هر چه راحت تر بتوانید انواع فایل های متنی را ویرایش کنید.

[تعداد رای: 0 میانگین امتیاز: 0]