021 - 9107 0175

آموزش کار با سیستم Pay as you go

سرورهای مجازی میزبان آنلاین دارای سیستم پرداخت به ازای مصرف (Pay as you go) می باشند. این به این معنی می باشد که دیگر نیازی به خرید ترافیک اضافی برای سرویس خود ندارید و می توانید با شارژ کیف پول سرور مجازی خود، تا زمانی که اعتبار دارید از سرویس استفاده کنید و در صورت نیاز می توانید مجدد کیف پول خود را شارژ کنید. در این مطلب به نحوه کار با سیستم Pay as you go می پردازیم.

 

مشاهده کیف پول سرویس

به صورت پیش فرض شما دارای یک کیف پول پیش فرض برای ترافیک سرورهای مجازی هستید و تمام سرویس های شما به این کیف پول متصل هستند. شما می توانید کیف پول های جدید ایجاد کرده و سرویس های مختلف را به کیف پول دلخواه خود متصل کنید. لازم به ذکر است کیف پول حساب شما و کیف پول ترافیک از هم جدا می باشند و ترافیک سرورهای مجازی از کیف پول ترافیک حساب شما کسر می شود.

برای مشاهده کیف پول ترافیک ابتدا وارد منوی سرویس ها شوید.

انتخاب سرویس مورد نظر

 

 

سرویس مورد نظر خود را انتخاب کرده و وارد صفحه سرویس شوید. در صفحه سرویس و از منوی سمت راست گزینه «مدیریت ترافیک» را انتخاب کنید.

مدیریت ترافیک

 

 

در پایین صفحه شما می توانید مشخصات کیف پول متصل به سرویس انتخابی را مشاهده کنید. در این قسمت اطلاعاتی مانند بسته های فعال، مانده مبلغ کیف پول، نام کیف پول متصل و تعرفه محاسبه نمایش داده می شود.

کیف پول سرویس

 

 

بخش «بسته ها» اطلاعات بسته های فعال برای سرویس انتخابی را نمایش می دهد. این اطلاعات شامل کد بسته، نام بسته، میزان باقی مانده از بسته، تاریخ شروع و پایان بسته و همچنین قیمت بسته می باشد. تمام سرویس ها دارای بسته هدیه ۲۵۰ گیگابایت ترافیک دانلود رایگان در ابتدای هر دوره می باشند.

بسته های فعال

 

 

اطلاعات کیف پول متصل به سرویس انتخاب شده در قسمت «کیف پول» قابل مشاهده است. این اطلاعات شامل شناسه کیف پول و موجودی کیف پول می باشد. همچنین شما می توانید کیف پول متصل به سرویس را تغییر دهید و یا کیف پول متصل را شارژ کنید که در ادامه به توضیح هر یک خواهیم پرداخت.

اطلاعات کیف پول

 

 

تعرفه های محاسبه هر سرویس از بخش «طرح تعرفه» قابل مشاهده می باشد.

طرح تعرفه

 
 

در بخش «کیف پول» با کلیک بر روی قسمت مشخص شده امکان مشاهده جزئیات کیف پول وجود دارد.

مشاهده جزئیات کیف پول

 

پنجره باز شده شامل تمامی اطلاعات کیف پول مورد نظر و همچنین سوابق افزایش اعتبار کیف پول می باشد. شما می توانید اعتبار کیف پول انتخاب شده را افزایش دهید، سرویس های متصل به کیف پول و همچنین لیست درخواست ها و تراکنش های مرتبط با کیف پول را مشاهده کنید. همچنین امکان مشاهده لیست تمام کیف پول های شما نیز از این بخش وجود دارد.

جزئیات کیف پول

 

 

 

مدیریت کیف پول

شما می توانید به تعداد مورد نیاز کیف پول ایجاد کرده و سرویس های مختلفی را به هر کدام از کیف پول های خود متصل کنید. این ویژگی مدیریت پرداخت سرویس های مختلف را ساده می کند. برای مشاهده کیف پول های خود می توانید از قسمت «کیف پول» وارد قسمت «لیست کیف پول ها» شوید.

لیست کیف پول ها

 

 

لیست تمام کیف پول های شما در این قسمت نمایش داده می شود. اطلاعاتی مانند شناسه کیف پول، نام کیف پول، موجودی کیف پول و سرویس های متصل به کیف پول قابل مشاهده می باشد.

مدیریت کیف پول ها

 

 

برای ایجاد کیف پول های بیشتر کافی است تا بر روی گزینه «ایجاد کیف پول جدید» (دکمه سبز رنگ در بالای لیست کیف پول ها) کلیک کرده و نام کیف پول جدید را وارد کنید. توجه داشته باشید که نام کیف پول نباید تکراری باشد.

برای افزایش اعتبار کیف پول روی دکمه «افزودن اعتبار» کلیک کرده و مبلغ دلخواه خود را وارد کنید. با این کار یک صورتحساب برای شما ایجاد شده و پس از پرداخت آن و با گذشت حداکثر ۱ دقیقه موجودی کیف پول شما افزایش می یابد و سابقه تراکنش در صفحه جزئیات کیف پول و در قسمت درخواست ها درج می شود.

تمام سرویس ها متصل به یک کیف پول برای شما قابل مشاهده هستند. برای این کار گزینه «مشاهده سرویس های متصل» را انتخاب کنید تا لیست تمام سرویس های متصل به کیف پول انتخابی به شما نمایش داده شود.

نکته دیگر این است که شما در هر زمانی می توانید کیف پول سرویس مورد نظر خود را تغییر دهید. برای این کار از صفحه سرویس و قسمت «کیف پول» گزینه «تغییر کیف پول متصل به سرویس» را انتخاب کنید.

تغییر کیف پول سرویس

 

 

در پنجره باز شده شناسه تمامی کیف پول ها (به جز کیف پول فعلی) قابل انتخاب به عنوان کیف پول فعال سرویس می باشد. توجه داشته باشید در صورتی که کیف پول جدید موجودی نداشته باشد سرویس شما مسدود خواهد شد و تا زمانی که کیف پول را شارژ نکنید سرویس مسدود باقی می ماند.

لیست کیف پول ها برای تغییر

 

 

در سیستم پرداخت به ازای مصرف (Pay as you go) دیگر مشکلاتی از قبیل خرید ترافیک و عدم انتقال مازاد ترافیک به دوره بعد وجود نخواهند داشت. شما صرفا به میزانی که نیاز دارید کیف پول خود را شارژ می کنید و این اعتبار داخل کیف پول باقی می ماند. همچنین شما می توانید با ایجاد کیف پول های مختلف، مدیریت بهتری روی مصرف سرویس های خود داشته باشید.

[تعداد رای: 0 میانگین امتیاز: 0]