021 - 9107 0175

آموزش نصب Nginx به صورت Reverse Proxy در دایرکت ادمین

nginx-reverse-proxy

nginx یک وب سرور کم حجم قدرتمند با حجم استفاده کم از منابع برای پروتکل های HTTP,SMTP,POP3,IMAP می باشد، توان این وب سرور در برابر درخواست های بسیار بالا اختلاف بسیار زیادی با رقیبان خود دارد؛ همچنین به سختی می توان این وب سرور رایگان و کم حجم را با حملاتی از قبیل Denial Of Service با مشکل مواجه کرد. توان nginx به خصوص در تک سایت های پربازدید به حدی بالا بوده که شرکت هایی همچون Facebook با روزانه میلیون ها بازدید به آن اعتماد کرده اند. تا سال 2015 نزدیک 11 درصد سایت های جهان از وب سرور nginx استفاده می کنند، nginx در سرویس دهی به فایل های استاتیک با استفاده از منابع پایین تر، بسیار سریع تر عمل میکند. یکی از علل فراگیر نشدن nginx در هاستینگ های اشتراکی عدم پشتیبانی از .htaccess و rule های مخصوص rewrite رایج در وب سرور Apache است که مدیر سرور را مجبور به ترجمه rule های آپاچی به nginx می کند، از دیگر مشکلات بزرگ در این وب سرور generate نشدن اتوماتیک VirtualHost هاست که مدیر سرور مجبور به ایجاد دستی Virtual Host ها در کانفیگ است. اما حجم پایین وب سرور در کنار قدرت و سرعت فوق العاده آن را نیز نمی توان نادیده گرفت.

این وب سرور با استفاده از هندلر php-fpm در تست Performance یکی از بهترین نتایج را در کنار دیگر وب سرورهای رایگان و پولی از جمله LiteSpeed به خود اختصاص داده است. nginx و php-fpm سازگاری کامل با هم دارند و در استفاده از سیستم عامل CloudLinux نیز از همه قابلیت های این سیستم عامل پشتیبانی خواهد کرد.

یکی از راه های پوشش مشکلات nginx و استفاده از آن در هاستینگ های اشتراکی استفاده از آن در کنار وب سرور Apache به صورت Reverse Proxy می باشد، در این نوع کانفیگ محتوای Static توسط nginx پردازش و کش شده و محتوای Dynamic برای Apache فرستاده می شود، استفاده از nginx برای پردازش محتوای ایستا باعث افزایش سرعت و کاهش بار روی آپاچی و در نتیجه کاهش استفاده از منابع می شود. تست های انجام شده نشان می دهد که nginx در کنار آپاچی باعث افزایش 300% سرعت همراه با کاهش 60 درصدی استفاده از منابع شده است. استفاده از nginx به عنوان reverse proxy در CB2 به خوبی پیاده سازی شده است و به هیچ عنوان مشکلاتی که در نصب دستی یا استفاده از پلاگین هایی همچون danginx پیش میاید را شاهد نخواهید بود.

آموزش نصب:

در صورتی که از custom build 1.1 یا 1.2 استفاده می کنید، ابتدا باید CB را update نمایید.

با استفاده از دستورات زیر وب سرور را به صورت Reverse Proxy نصب کرده و Handler را روی php-fpm قرار دهید.

در صورت نیاز به کانفیگ حرفه ای، با تیم پشتیبانی فنی میزبان آنلاین در تماس باشید.
[تعداد رای: 3 میانگین امتیاز: 5]