021 - 9107 0175

آموزش ساخت اکانت FTP در سی پنل

آموزش ساخت اکانت FTP

FTP یا File Transfer Protocol یک پروتکل انتقال فایل است که برای انتقال فایل‌ها بین دو سیستم استفاده می‌شود. با استفاده از FTP می‌توانید به سادگی فایل‌ها را از روی کامپیوتر خود به سرور یا برعکس انتقال دهید. در این مقاله به آموزش ساخت اکانت FTP در سی پنل خواهیم پرداخت.

FTP چیست؟

FTP روشی سریع و ایمن برای انتقال فایل ها به صورت آنلاین می باشد. اکثر سایت هایی که فایلی در هاست خود دارند از FTP استفاده می کنند. شما می توانید با استفاده از FTP بدون نیاز به ورود به هاست cPanel فایل های خود را به هاست انتقال دهید. شما می توانید با استفاده از برنامه هایی مانند FileZilla، FireFTP، CuteFTP و … فایل های خود را از طریق FTP به هاست انتقال دهید. در ادامه به آموزش ساخت اکانت FTP در cPanel می پردازیم.

بیشتر بخوانید: آموزش ساخت ایمیل در Cpanel

FTP چیست

آموزش ساخت اکانت FTP در cPanel

برای ساخت اکانت FTP ابتدا وارد حساب cPanel خود شوید. از قسمت Files بر روی FTP Accounts کلیک کنید.

اکانت های ftp

 

باید توجه شود که پس از خرید سرویس cPanel در ابتدا یک FTP پیش فرض به صورت خودکار با همان نام کاربری اکانت و رمز عبور آن ایجاد می کند که می توانید از این اکانت هم استفاده کنید.

ساخت اکانت ftp

 

Log In: در این فیل باید نام کاربری اکانت FTP را وارد کنید.

Domain: اگر بر روی هاست خود چند دامین دارید از این قسمت می توانید دامینی که می خواهید FTP بر روی آن ساخته شود را انتخاب کنید.

Password: در این فیل باید کلمه عبور اکانت FTP را وارد کنید.

Password (Again): کلمه عبوری که در فیلد Password وارد کرده اید را دوباره وارد کنید.

همچنین می توانید با کلیک بر روی Password Generator یک پسورد ایمن به صورت تصادفی ایجاد کنید.

Directory: این فیلد مشخص می کند که کاربر اکانت FTP به کدام بخش از هاست دسترسی داشته باشد. به طور پیش فرض به public_html و پوشه ای که با نام کاربری اکانت FTP یکسان است دسترسی دارد. یعنی می تواند فایل ها را به این پوشه انتقال دهد.

Quota: این قسمت مشخص می کند که کاربر FTP تا چه اندازه بتواند از فضای هاست استفاده کند. اگر می خواهید دسترسی استفاده از تمام فضای هاست را به کاربر بدهید روی Unlimited کلیک کنید.

پس از پر کردن فیلد ها بر روی Create FTP Account کلیک کنید تا اکانت FTP ساخته شود. اگر اکانت FTP با موفقیت ایجاد شده باشد پیغام زیر نمایش داده می شود.

پایان ساخت اکانت ftp

 

اکانت FTP شما با موفقیت ساخته شد. اکنون می توانید با استفاده از اطلاعات ورود، از FTP بر روی هاست مورد نظر استفاده کنید.

 

[تعداد رای: 1 میانگین امتیاز: 5]