021 - 9107 0175

نحوه ساخت اکانت ایمیل در سی پنل (cPanel)

نحوه ساخت اکانت ایمیل در Cpanel و مدیریت آن

یکی از امکاناتی که کنترل پنل سی پنل (cPanel) برای شما فراهم می کند، ساخت ایمیل سازمانی است. این ایمیل ها اغلب در نزد مشتریان اعتبار بیشتری دارند و شما می توانید برای مقاصد مختلفی از آنها استفاده کنید. این ایمیل ها که از نام دامنه شما استفاده می کنند (برای مثال info][@][mizbanonline.com]]) توسط سرور شما مدیریت می شود. در این مطلب ما قصد داریم تا نحوه ساخت اکانت ایمیل در cPanelرا بطور کامل آموزش دهیم.

سی پنل (cPanel) چیست؟

سی پنل یک کنترل پنل مدیریت سایت است که به شما امکان مدیریت هاست وبسایت را می دهد. این پنل از طریق یک رابط کاربری تحت وب، برخی امکانات ساده مانند تغییر نسخه php، ساخت اکانت ایمیل در cPanel، مدیریت فایل ها و دیگر امکانات را در اختیار شما قرار می دهد.

مراحل ساخت اکانت ایمیل در cPanel

با وجود سی پنل، امکان ساخت و مدیریت حساب ایمیل سازمانی مانند ایمیل info و sales و هر ایمیل دیگری بسیار ساده شده است. شما به راحتی از طریق این پنل می توانید این کار را انجام دهید و نیاز به هیچگونه دانش فنی ندارید. در ادامه با مراحل ساخت ایمیل در سی پنل آشنا خواهید شد.

مرحله ۱: ورود به سی پنل

قبل از هر کاری ابتدا باید وارد محیط سی پنل شوید. برای ورود شما می توانید از طریق حساب کاربری خود در میزبان آنلاین و یا لینک ورود به حساب کاربری به همراه نام کاربری و رمز عبور که در اختیار شما قرار داده شده اقدام کنید.

مرحله ۲: ورود به بخش ایمیل ها

در پنل سی پنل شما بخش های متعددی را مشاهده می کنید که هر بخش ابزار های مختص به خود را دارد. در این صفحه شما به بخش Email مراجعه کرده و گزینه Email Accounts را بیابید و بر روی آن کلیک کنید.

محل قرارگیری Email Accounts در cpanel

 

پس از ورود به بخش ایمیل ها، شما با صفحه زیر مواجه خواهید شد.

 

بخش ایمیل ها در سی پنل

مرحله ۳: کلیک کردن بر روی دکمه create

در این بخش شما می توانید ایمیل های موجود را مشاهده کنید. توجه کنید که اولین گزینه متعلق به خود سیستم است و شما نمی توانید از آن استفاده کنید. برای اینکه بتوانید ایمیل جدیدی بسازید، بر روی دکمه Create کلیک کنید. این دکمه به رنگ آبی مشخص شده که در قسمت سمت راست و بالای لیست ایمیل های فعلی شما قرار گرفته است.

محل قرار گیری دکمه create برای ایجاد حساب ایمیل در سی پنل

مرحله ۴: وارد کردن یا انتخاب مشخصات

۱- در بخش Domains شما باید دامنه ای که ایمیل از آن استفاده می کند را انتخاب کنید. این دامنه پسوند شما در ادرس ایمیل خواهد بود. برای مثال، اگر دامنه شما mizbanonline است، با انتخاب آن ایمیل شما مانند example@mizbanonline.com خواهد بود.

۲- قسمت username، عبارتی است که قبل از علامت @ در آدرس ایمیل نمایش داده می شود. برای مثال، اگر شما قصد ایجاد ایمیل info را داشته باشید، باید در این قسمت عبارت “info” را وارد کنید.

۳- در نهایت، در بخش password شما باید یک کلمه عبور برای دسترسی به این حساب کاربری ایمیل انتخاب کنید. توجه کنید شما می توانید با فشار دادن دکمه generate یک رمز عبور قدرتمند تصادفی وارد کنید. فقط توجه کنید این رمز عبور را در جایی امن یادداشت کنید.

۴- برای ایجاد حساب کاربری ایمیل بر روی دکمه Create کلیک کنید.

نحوه ساخت ایمیل در سی پنل

ساخت اکانت ایمیل در سی پنل با موفقیت پایان یافته است.

 

[تعداد رای: 0 میانگین امتیاز: 0]