021 - 9107 0175

چگونه شرکت ها امنیت سرور را تضمین می کنند؟

چگونه شرکت ها امنیت سرور را تضمین می کنند؟

یکی از مزایای سرویس کولوکیشن، فراهم کردن امنیت سرور سرویس گیرنده است. شرکت هایی که سرویس Colocation را ارائه می کنند، این وظیفه را دارند که از سرور شما در برابر خطراتی مانند آسیب فیزیکی، هک و سرقت اطلاعات و دیگر خطرات احتمالی حفاظت کنند. این کار با چندین اقدام صورت می گیرد که در اینجا با این اقدامات آشنا می شویم.

کولوکیشن چیست؟

به نگهداری از سرور های فیزیکی توسط دیتاسنتر ها و یا برخی هاستینگ ها که دیتاسنتر اختصاصی دارند، کولوکیشن گفته می شود. در حقیقت، شما سرور خود را به دیتاسنتر ها تحویل می دهید و دیتاسنتر ها در ازای دریافت مبلغی، خدماتی مانند نگهداری، به روز رسانی، پهنای باند، برق رسانی و غیره را ارائه می دهند.

اقدامات خدمات دهنده سرویس کولوکیشن برای امنیت سرور

مجموعه هایی که خدمات کولوکیشن را ارائه می کنند، برخی اقدامات را برای تامین امنیت سرور انجام می دهند که مطمئنا یک شخص به تنهایی نمی تواند آنها را انجام دهد. در ادامه به تعدادی از این خدمات اشاره خواهیم کرد. البته قابل توجه است که هر مجموعه ای با توجه به امکانات و تعرفه های خود، تعداد متفاوتی از این خدمات را ارائه می کند.

اقدامات خدمات دهنده سرویس کولوکیشن برای امنیت سرور

۱- به روز رسانی امنیتی

بسیاری از فروشندگان برنامه و سیستم هر از گاهی وصله های آخرین نسخه را منتشر می کنند و این وصله ها معمولا حاوی اطلاعات دقیق آسیب پذیری های قبلی هستند. اگر کاربران به موقع امنیت را به روز نکنند، هکرها به راحتی از طریق آسیب پذیری های منتشر شده به سرور حمله می کنند. بنابراین آخرین نسخه امنیتی منتشر شده توسط تمامی برنامه ها و سیستم ها را زیر نظر داشته باشید و در صورت عدم وجود مشکل دیگری، تایید کنید که پچ موجود است و باید ظرف ۲۴ ساعت اعمال شود.

۲-  آسیب پذیری های اصلاح نشده

وقتی توسعه‌دهندگان برنامه‌ها، آسیب‌ پذیری‌ های جدیدی را کشف نکرده‌ اند، کاربران هنوز باید خودشان آن‌ ها را نظارت کرده و پیدا کنند. در صورت یافتن تهدید های جدید، باید به موقع تعمیر شوند یا توسط فایروال مسدود شوند، و عملکردها و برنامه هایی که در برابر حمله آسیب پذیر هستند باید تا پایان تعمیر پچ رسمی غیرفعال شوند.

۳- پیشگیری از حمله

مهاجمان از ابزارهایی برای حمله به سرور ها از طریق آسیب پذیری های مختلف استفاده می کنند، بنابراین کاربران باید راه حل مناسب را پیدا کنند.

ابتدا پورت هایی بسته می شوند که به ندرت استفاده می شوند و به راحتی مورد حمله قرار می گیرند. ثانیاً، بسیاری از حملات شناسایی و به آنها هشدار داده می شود، کاربران باید IP چنین مهاجمانی را به موقع قطع کنند و فایروال را ارتقا دهند تا بیشتر حملات رایج را مسدود کند.

۴- جلوگیری از مهاجمان در تامین امنیت سرور

اگر متأسفانه سرور همچنان توسط مهاجم مورد تهاجم قرار می گیرد، کاربر باید در اولین فرصت IP غیرعادی را پیدا کند، مهاجم را حذف کند، وب سایت و سرور را قفل کند، فایل را اسکن کند، Backdoor و غیره را برای تعمیر سرور به موقع ببندد.

۵- پشتیبان گیری (Backup) دوره ای

یکی از عواملی که می تواند در امنیت سرور تاثیر گذار باشد، تهیه Backup از سرور به صورت دوره ای می باشد. برخی از حملات منجر به از دست رفتن اطلاعات می شود که با داشتن یک backup می توانید آنها را بازیابی کنید.

[تعداد رای: 0 میانگین امتیاز: 0]