021 - 9107 0175

راهنمای خرید بهترین سرور مجازی

سرور مجازی (VPS) را می توان نسخه مجازی شده از یک سرور اختصاصی دانست که از طریق نصب یک ماشین مجازی ساز در اختیار کاربران قرار می گیرد. Virtual Private Server به معنای سرور مجازی اختصاصی می باشد که در واقع بخشی از یک سرور اختصاصی کامل در نظر گرفته می شود. آن دسته از افرادی که تمایل دارند کسب و کار مستقل خود را داشته باشند و از پرداخت هزینه بالای سرورهای اختصاصی معاف شوند، VPS بهترین گزینه از بین گزینه های پیشنهادی می باشد. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا شما را با راهنمای خرید بهترین سرور مجازی و ویژگی های آن آشنا نماییم.

آشنایی با سرور مجازی (VPS)

چرا خرید سرور مجازی؟

از آنجا که خرید سرور مجازی هزینه بالایی داشته، بهتر است قبل از هر چیز هدف و نیاز خود را تعیین کنید. به عنوان مثال، اگر سایتی با بازدید بالایی دارید و میخواهید که کسب و کارتان را از این طریق توسعه دهید، استفاده از VPS و یا هاست لینوکس پربازدید ایران به شما پیشنهاد می شود. با نیاز سنجی دقیق و تعیین هدف سایت خود می توانید از امکاناتی که به توسعه و گسترش سایت تان منجر خواهد شد، استفاده نمایید. برای سایت هایی با بازدید بالا که به منابع بیشتری نسبت به هاست اشتراکی برای میزبانی نیاز دارند، استفاده از سرورهای مجازی می تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد. زیرا این گونه سرورها نسبت به سرورهای اختصاصی از هزینه کمتری برخوردار می باشند. حالا سوال مهمی که ذهن کاربران را به خود درگیر کرده این است که کدام یک از سرورهای مجازی (ایرانی یا خارجی) می تواند برای کسب و کارشان مناسب باشد.

آشنایی با ویژگی های سرور مجازی

سرور های مجازی بر اساس منطقه جغرافیایی به چند دسته تقسیم می شوند؟

بطور کلی، سرور های مجازی به ۲ دسته داخل ایران و خارج از ایران تقسیم بندی می شوند. موقعیت جغرافیایی هر کدام از این سرور ها، مزایا و معایب خود را دارد. برای آگاهی از تفاوت سرور مجازی ایران و خارج کلیک کنید.

سرور مجازی در داخل ایران

خدمات این نوع سرور بر اساس موقعیت جغرافیایی آن، تنها در داخل ایران برای کاربران وجود دارد. از جمله مهمترین عواملی که کاربران به استفاده از سرور مجازی ایران علاقه مند هستند، قیمت های فوق العاده مناسب و هزینه های بسیار پایین می باشد. از طرفی، امکان دسترسی راحت در زمان بسیار کوتاه به سرور به دلیل نگهداری آن در دیتاسنترهای داخل ایران فراهم می شود. اکثر سرور های مجازی ایران بدون قطعی کار می کنند. همین امر باعث شده تا توجه کاربران به استفاده از این سرورها جلب شود. البته انتخاب سرورهای داخلی به یک سری نکات مهم بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر اکثر مخاطبان سایت مورد نظر در داخل ایران باشند، خرید سرور مجازی ایران با ترافیک نیم بها به شدت پیشنهاد می شود.

سرور مجازی در خارج از ایران

خرید سرور مجازی خارجی به دلیل اینکه موقعیت جغرافیایی آن در خارج از ایران می باشد از اهمیت ویژه ای برخوردار است. سرورهای خارجی می توانند بر کیفیت سرویس دهی وب سایت مورد نظر تاثیر زیادی بگذارند. از جمله مهمترین مزایای استفاده از این سرورها می توان به پهنای باند و ترافیک بیشتر اشاره نمود که در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. با استفاده از سیستم عامل های مختلف نظیر: لینوکس، ویندوز و… می توان از امکانات سرورهای خارجی استفاده نمود. سرور مجازی خارج به این دسته از کاربران پیشنهاد می شود.

  • کاربرانی که از نرم افزارهای تحریم شده استفاده می کنند.
  • کاربرانی که اکثر مخاطبان سایت مورد نظرشان در خارج از ایران باشند.

خرید بهترین سرور مجازی خارجی

سرور مجازی کدام کشور بهتر است؟ این سوال را می توان از جمله مهمترین سوالاتی دانست که ذهن کاربران را به خود درگیر کرده است. البته به این موضوع باید از جنبه های مختلف نگاه کرد. موقعیت جغرافیایی و مرکز داده از جمله مهمترین فاکتورهای تاثیرگذار بر عملکرد، کیفیت و سرعت کارایی سرور به شمار می روند. به همین خاطر نباید نسبت به این موضوع بی تفاوت نباشید. در ادامه قصد داریم تا شما را با بهترین VPS خارجی یعنی VPS آلمان آشنا نماییم.

نکات مهمی که باید قبل از خرید سرور مجازی بدانید

سرور مجازی آلمان و آشنایی با مهمترین مزایای آن

VPS آلمان نوعی از سرورهای خارجی بوده که در موقعیت اروپا قرار دارد. کاربران با استفاده از این سرورها می توانند سایت مورد نظر خود را به خوبی مدیریت کرده و بدون هیچ گونه محدودیتی از نرم افزارهای تحریم شده استفاده نمایند. از طرفی، کاربران با خرید این سرور می توانند از یک آی پی اختصاصی آلمان بهره مند گردیده که تا زمان تمدید مجدد آن تغییر نخواهد کرد. شاید برایتان جای سوال باشد که چرا خرید VPS آلمان را در مقایسه با سرورهای خارجی دیگر پیشنهاد می دهیم.

  • استفاده از سرور بدون هیچ گونه مشکل قطعی و وصلی مجدد
  • انتخاب سیستم عامل های مختلف ویندوز آلمان یا لینوکس به هنگام خرید سرور
  • ارائه پهنای باند وسیع به کاربر
  • عملکرد فوق العاده مناسب سرور به دلیل میزان بالای در دسترس بودن آن
  • پینگ تایم فوق العاده پایین برای کاربران ایرانی
  • امکان دسترسی بهتر و با سرعت بالا به اینترنت
  • امکان پشتیبانی از ورژن های مختلف ویندوز
  • برخورداری از دیتاسنترهای پرقدرت

آلمان، جزو آن دسته از کشورهایی بوده که با برخورداری از دیتاسنترهای قوی، امکان ارائه خدمات باکیفیت و فوق العاده عالی را برای کاربران ایرانی فراهم کرده است. از طریق VPS آلمان می توان به حجم رم متفاوتی دست یافت. کاربران می توانند با خرید سرور مجازی ارزان آلمان از وب سایت های معتبر، حجم متفاوت رم خود را از حداقل یک گیگابایت بدون هیچ گونه محدودیتی تهیه نمایند.

نتیجه گیری

در این مقاله تلاش ما بر این بود تا شما عزیزان را با راهنمای خرید بهترین سرور مجازی و ویژگی های آن آشنا نماییم. امروزه، استفاده از VPS در بین افرادی که تمایل به توسعه و گسترش تجارت خود در سطح اینترنت دارند بسیار رواج دارد. خرید سرورهای مجازی از سایت های مختلف به فاکتورهای مهمی بستگی دارد.

یکی از مهمترین اشتباهات کاربران این است که VPS را بر اساس قیمت از وب سایت های مختلف خریداری می کنند. زیرا در برخی مواقع دیده شده که برخی از وب سایت ها، یک سرویس را بر اساس مشخصات سخت افزاری مشابه با قیمت و کیفیت پایین به کاربران ارائه دهند. به همین خاطر باید سرورهای مجازی را از سایت هایی خریداری نمایید که خدمات خود را به صورت یک پکیج به شما ارائه می دهند تا در هزینه هایتان صرفه جویی شود. امیدواریم که با مطالعه محتوای این مقاله، اطلاعات مفیدی را در مورد خرید و انتخاب بهترین سرور (داخلی و خارجی) کسب کرده باشید.

[تعداد رای: 0 میانگین امتیاز: 0]