021 - 9107 0175

تفاوت سرور مجازی ایران و خارج چیست؟

تفاوت سرور مجازی ایران و خارج

تفاوت سرور مجازی ایران و خارج چیست؟ در این مقاله با معرفی اجمالی از سرورها در ایران و خارج، به برخی از آیتم ها و تفاوت های آنها می پردازیم. به عنوان مثال می توان به سرعت پورت سرور، آپتایم و پایداری سرور، لوکیشن ها و غیره اشاره کرد که در ادامه این مطلب مورد بررسی قرار می گیرند.

سرور مجازی چیست؟

تفاوت سرور مجازی ایران و خارج چیست؟ پیش از آنکه بخواهیم راجع به این پرسش پاسخ دهیم، بهتر است ابتدا پیرامون سوال سرور  مجازی چیست مطالب اجمالی بیان شود. سرور های مجازی که به عنوان VPS (مخفف Virtual Private Service) شناخته می شوند، به عنوان قسمتی از یک سرور کامل هستند که با هزینه ای کمتر ارائه می شود. سرورهای اختصاصی Dedicated، از طریق راهکارهای “مجازی سازی” به چند قسمت تقسیم می شوند که هر بخش آن سرور خصوصی یا VPS نام دارد. به سرور مادر که VPSها از آن منشعب می شوند، VDS گفته می شود.

سرور های مجازی مزایای بسیاری زیادی نسبت به میزبانی های اشتراکی دارند. از جمله این موارد می توان به:

  • هزینه بسیار کمتر،
  • منابع کاملا مستقل که با تکنیک ها مربوطه جدا شده اند،
  • امنیت بالاتر،
  • استقلال در مدیریت سیستم عامل و نصب نرم افزار.

شما می توانید برای خرید سرور مجازی ایران و سایر کشورها با لوکیشن های مختلف، از طریق کلیک روی لینک اقدام به ثبت سفارش نمایید.

معرفی سرور مجازی

انواع سرور مجازی کدامند؟

یکی از موضوعاتی که در راستای تفاوت سرور مجازی ایران و خارج مطرح می شوند، انواع این سیستم ها هستند. در این خصوص لازم است به دسته بندی انواع VPS ها اشاره نمود که عبارتند از:

  • سیستم عامل: یکی از مهم ترین دسته بندی هایی که می توان در رابطه با سرورهای مجازی بیان کرد، طبقه بندی آنها براساس سیستم عامل است. در این راستا باید به ۳ سیستم عامل متفاوت یعنی لینوکس، ویندوز و نیز میکروتیک اشاره نمود. سیستم عامل ها، در مواردی از جمله سرعت اجرا، کارایی، امنیت و مواردی از این قبیل اهمیت دارند. به عنوان مثال، می توان گفت سیستم عامل لینوکس، با توجه به پشتیبانی از نرم افزارهای گوناگون و جامعه توسعه دهندگان بزرگی که دارد، امنیت بهتری نسبت به ویندوز ارائه می نماید.
  • لوکیشن: یکی دیگر از مواردی که می تواند منجر به ایجاد تفاوت سرور مجازی ایران و خارج شود، فرق داشتن لوکیشن هایی است که این سرورها در آن قرار دارند. در این راستا نیز باید به ۲ دسته کلی سرورهای داخل و خارج از ایران اشاره نمود. امروزه استفاده از سرورهای خارج از ایران رواج بیشتری دارد. این نوع سرورها با قرار گرفتن در یک کشور خارجی، دسترسی آزادتری داشته اما امکان اتصال به آنها از داخل ایران کندتر و در برخی مواقع با محدودیت هایی همراه است.

انواع سرور های مجازی

تفاوت سرور مجازی ایران و خارج چیست؟

تفاوت سرور مجازی ایران و خارج چیست؟ در این رابطه باید به لوکیشنی که در آن قرار گرفته است اشاره نمود. همانطور که در بخش های قبل ذکر کردیم، سرورها یک سیستم فیزیکی هستند که موقعیت مکانی آنها در داخل و یا خارج از ایران قرار دارند. سرورهای مجازی ایرانی، سرورهایی هستند که دیتاسنتر آنها در داخل کشور قرار گرفته ولی مراکز داده ای که در خارج از ایران موقعیت دارند، به عنوان سرور خارج شناخته می شوند. توجه به این مورد از تفاوت سرور مجازی ایران و خارج بسیار مهم است. چراکه می تواند در برخی ویژگی ها اعم از آپتایم، سرعت، آی پی و موارد دیگر موثر باشد.

شما می توانید با توجه به کشور محل اسکان سرور، از IPهای خارجی و داخلی استفاده نمایید. در این حالت اجازه دسترسی به برخی از سایت ها که بر آی پی کشورهای خاصی حساسیت دارند، امکان پذیر است. همچنین شما می توانید از این طریق، اقدام به دور زدن تحریم ها نموده که نمونه های آن را می توان در موارد مختلف اعم از ثبت نام در صرافی های خارجی، تهیه سرور از برخی وب سایت های مسدود شده، ورود به سایت های فیلتر شده و غیره مشاهده کرد.

دسترسی به پشتیبانی در زمان وقوع مشکلات مختلف از دیگر موارد مهم در تفاوت سرور مجازی ایران و خارج است. ممکن است برخی شرکت های ارائه کننده خدمات هاستینگ، سرورهای خود را از مجموعه های خارجی دریافت کرده و دسترسی مستقیم به سرورها نداشته باشند. در این حالت ارائه پشتیبانی در مدت زمان طولانی تری انجام شده و یا در برخی مواقع، ممکن است به علت تحریم ها، دسترسی به این خدمات قطع گردد.

آشنایی با تفاوت سرور مجازی ایران و خارج

تفاوت سرور مجازی ایران و خارج برای وب سایت ها

تفاوت سرور مجازی ایران و خارج در بخش دیگر، مربوط به تاثیراتی است که بر روی وب سایت ها و یا سایر سیستم های نصب شده اعمال می گردند. در این خصوص می توان به موارد زیر اشاره نمود که عبارتند از:

  • سرعت: مورد دیگری که می توان در بخش تفاوت سرور مجازی ایران و خارج ذکر نمود، سرعت آنها است. به طور کلی، وب سایت هایی که در سرورهای خارج از ایران قرار می گیرند، برای بارگذاری به مدت زمان بیشتری نسبت به سرورهای داخلی احتیاج دارند. از جمله شاخه های مهم در سرعت سرورها می توان به اختصاصی یا مشترک بودن سرور، فاصله زمانی و موقعیت مکانی سرورها، نوع حافظه ها و هارد دیسک ها و غیره اشاره کرد.
  • آپتایم: مورد دیگر از تفاوت سرور مجازی ایران و خارج آپتایم (uptime) آنها می باشد. آپتایم مدت زمانی است که سرور روشن بوده و سرویس دهی خود را ارائه می کند. عدم استفاده از تکنولوژی و قطعات به روز، قطع شدن برق، وضع قوانین و محدودیت ها بر سرورهای خارجی و داخلی، ارتباط بین سیستم های مختلف از جمله عوامل مهم و تاثیرگذار در این مورد هستند.

مورد دیگر از تفاوت سرور مجازی ایران و خارج که بر پارامترهای ذکر شده نیز موثر است، نوع تجهیزات ذخیره سازی و سرورها می باشند. بیشتر شرکت های ارائه کننده خدمات هاستینگ در کشورهای خارجی، به خصوص در اروپا و آمریکا، از تجهیزات مدرن تر، با کیفیت و فناوری بسیار قوی تری استفاده می کنند. این ویژگی منجر می شود تا اختلاف کیفیت و هزینه خدماتی که بین شرکت های داخلی و خارجی ایجاد می شوند، بیشتر شود.

تفاوت سرور مجازی ایران و خارج برای وب سایت ها

پرسش های متداول تفاوت سرور مجازی ایران و خارج

  • آیا پهنای باند یا ترافیک ماهیانه سرورهای ایرانی و خارجی با یکدیگر متفاوت هستند؟

در پاسخ به این پرسش باید گفت برحسب پلنی که از شرکت های سرویس دهنده دریافت می کنید، پهنای باند مشخصی به شما تعلق می گیرد. با این حال نوع و جنس این آیتم در سرورهای خارجی و داخلی تفاوتی ندارند.

  • آیا سرعت پورت سرور عاملی در تفاوت سرور مجازی ایران و خارج به شمار می آید؟

در پاسخ به این پرسش، به طور کلی می توان جواب آن را مثبت درنظر گرفت. چراکه سرعت پورت سرورهای خارجی بسیار بیشتر از اینترنت داخلی بوده و هاست های اروپایی در این زمینه سریع تر هستند.

  • پرطرفدارترین سرورهای خارجی کدامند؟

از جمله پرطرفدارترین این سرورها می توان به سرور مجازی آلمان، هلند یا فرانسه اشاره کرد.

  • کدام سرور داخلی یا خارجی را انتخاب کنیم؟

در یک جمع بندی کلی باید گفت، سرورهای داخلی و خارجی هرکدام ویژگی ها، تفاوت ها و هزینه های مختلفی دارند. به همین خاطر لازم است در انتخاب پلن مناسب، به فاکتورهای مختلفی توجه کرد. از جمله میزان بودجه ای که درنظر دارید، محدودیت های اعمال شده در کشور، نوع مخاطبان و کاربران شما و غیره.

[تعداد رای: 0 میانگین امتیاز: 0]