021 - 9107 0175

میزبانی ابری چیست و این هاست چه مزیت هایی دارد؟

میزبانی ابری چیست و این هاست چه مزیت هایی دارد؟

میزبانی ابری فرآیند برون سپاری منابع محاسباتی و ذخیره سازی یک سازمان به یک ارائه دهنده خدمات است که خدمات زیرساختی خود را در یک مدل کاربردی ارائه می دهد. ارائه‌ دهنده ابر بر راه‌اندازی زیرساخت‌ های ابری، امنیت و نگهداری نظارت می‌کند، در حالی که گاهی اوقات به مشتریان اجازه می‌دهد سخت‌افزار و برنامه‌ها را سفارشی کنند و سرور ها را به صورت آنلاین سفارشی سازی کنند. منابع محاسباتی و ذخیره سازی در میان صدها ماشین مجازی (VM) پخش شده اند که نیازهای ورودی/خروجی تعادل بار را در پیکربندی زیرساخت ابری بارگذاری می کنند.

مدل میزبانی ابری جایگزین ارزان‌ تری برای مدل سرور اختصاصی سنتی است که شرکت‌ ها را ملزم می‌کند تا مراکز داده خود را بسازند و مدیریت کنند. در مدل سنتی، سرور ها و فضای ذخیره‌ سازی با سخت‌ افزار اختصاصی و منابع مجازی، در محل قرار می‌ گیرند و می‌ توانند هزینه‌ های سرمایه‌ای و عملیاتی را برای سازمان‌ها بسیار زیاد کند.

هاست یا میزبانی ابری چیست

مزایای میزبانی ابری

میزبانی ابری سرمایه و صرفه جویی عملیاتی قابل توجهی را برای سازمان ها فراهم می کند. زیرا آنها مجبور نیستند هزینه زیادی را برای سرمایه اولیه اولیه مربوط به مالکیت و مدیریت مراکز داده صرف کنند. فناوری اطلاعات همچنین این توانایی را دارد که با استفاده از منابع مورد نیاز خود و پرداخت هزینه برای آنها، کارآمدتر مقیاس شوند و گسترش یابند. علاوه بر این، حفظ طولانی مدت داده ها به یک فرآیند ساده تر تبدیل می شود و مدیریت پرهزینه دیسک ها و سیستم های قدیمی را حذف می کند.

شرکت‌هایی که از سرویس میزبانی ابری استفاده می‌کنند از مزایای حفاظت از داده‌ها مانند در دسترس بودن بالا، فایروال ابری و  بازیابی اطلاعات برخوردار می‌شوند. بسیاری از سازمان‌ها مدل ترکیبی را ترجیح می‌دهند که منابع محاسباتی و ذخیره‌ سازی موجود در محل را با محاسبات و ذخیره‌ سازی در محیط ارائه‌دهنده ابر ترکیب می‌کند.

مزایای میزبانی ابری

یکی از مزایای اصلی استفاده از خدمات میزبانی ابری، مقیاس پذیری انعطاف پذیر و مقرون به صرفه تر در ساخت برنامه ها، وب سایت ها و سایر خدمات است. از آنجایی که کاربران می توانند در صورت نیاز مقیاس شوند، فقط برای خدماتی که استفاده می کنند هزینه دریافت می کنند و برای هیچ ظرفیت استفاده نشده هزینه ای پرداخت نمی کنند. این سیستم پرداخت، میزبانی ابری را به یک روش ذخیره سازی نسبتاً ارزان تبدیل می کند.

اما با این وجود، اشکالاتی نیز وجود دارد. با افزایش نرخ پذیرش ابر، مسائل امنیتی در فضای ابری توجه بیشتری را به خود جلب کرده است. با خروج داده‌ها از مرکز داده شرکت، سازمان‌ها با خطر سرقت و از دست دادن مالکیت معنوی، نقض قوانین، عدم نظارت بر اقدامات کارمندان سرکش و نقض داده‌ها مواجه می‌شوند. جنبه های دیگری که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از در دسترس بودن بالا، هدف نقطه بازیابی (RPO) و هدف زمان بازیابی (RTO) است.

فروشندگان و ارائه دهندگان برتر

خدمات میزبانی ابری باعث افزایش زیرساخت به عنوان مدل سرویس (IaaS) شده است که در آن یک ارائه دهنده شخص ثالث سخت افزار، نرم افزار، سرورها، منابع ذخیره سازی و شبکه را به مشتری ارائه می دهد، معمولاً با روش پرداخت به ازای استفاده. .

خدمات میزبانی ابری محبوب شامل خدمات وب آمازون (AWS)، پلتفرم ابری گوگل، IBM Cloud و مایکروسافت آژور است. AWS بازیگر غالب در بازار است که خدمات محاسباتی گسترده و مناطق و مناطق بیشتری را نسبت به سایر ارائه دهندگان ابر ارائه می دهد. با این حال، Azure و Google در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته اند.

[تعداد رای: 0 میانگین امتیاز: 0]