021 - 9107 0175

مزایا و چالش‌های سرویس کولوکیشن برای کسب و کارها

سرویس کولوکیشن را می توان به عنوان یکی از مهم ترین جایگزین های دیتا سنتر در نظر گرفت. به صورت کلی، راه اندازی یک سرویس اختصاصی برای کسب و کار و سازمان کار راحتی نیست. افراد برای اینکه بتوانند به درستی نسبت به راه اندازی سرور های شخصی اقدام نمایند، همواره باید به یک سری موارد خاص توجه داشته باشند. مسلما راه اندازی سرور های شخصی برای یک کسب و کار به دیتا سنتر نیاز دارد.

پس از طراحی دیتا سنتر، شما باید نسبت به نگهداری از آن اقدام نمایید و وضعیت آن را پایش کنید. این مسئله می تواند حجم زیادی از منابع شما را به خود درگیر کند. از همین رو، سرویس هایی با نام کولوکیشن طراحی شده اند. این سرویس ها به گونه ای طراحی شده اند که شما می توانید سرور خود را در آنها قرار دهید. امروز ما قصد داریم تا در مورد چیستی این سرویس و مهم ترین مزایای کولوکیشن با شما صحبت کنیم. پس برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه شوید.

سرویس کولوکیشن چیست؟

قبل از هر چیز، بیایید تا به شما، بطور کال بگوییم که کولوکیشن چیست. به صورت کلی، زمانی که شرکت های هاستینگ قسمت از دیتا سنتر امن خود را در اختیار کاربرانی قرار دهند که سرور های شخصی دارند، کولوکیشن رخ داده است. هاستینگ کولوکیشن یا سرویس کولوکیشن مزایای زیادی را در خود جای داده و باعث می شود تا افراد بتوانند فعالیت های متنوعی را دنبال نمایند.

کسب و کار ها و شرکت های زیادی هستند که می توانند این سرویس را مورد استفاده قرار دهند. همانطور که در قسمت های قبل تر هم به این مسئله مهم اشاره کردیم، سرویس های مربوط به کولوکیشن می تواند خیلی از هزینه های یک سازمان یا شرکت خاص را کاهش دهند. این سرویس به گونه ای طراحی شده است که بر روی میزان بازدهی مجموعه و امنیت سرور ها هم موثر است. زمانی که شما یک دیتاسنتر داخلی را برای مجموعه خود راه اندازی کنید، باید به درستی امنیت آن را تامین کنید و هزینه های گسترده ای را نیز پرداخت نمایید. ولی با استفاده از سرویس هایی همچون کولوکیشن شما دیگر نگرانی در این زمینه نخواهید داشت.

سرویس کولوکیشن

سرویس کولوکیشن چه مزایایی دارد؟

حال که مباحث مقدماتی را پشت سر گذاشتیم، بیایید تا به سراغ مزایا و معایب سرویس کولوکیشن برویم. به صورت کلی، این سرویس سطح امنیت بالای دارد. در دنیای شبکه، امنیت حرف اول را می زند. شرکت های فعال در زمینه طراحی دیتاسنتر، بر روی سطح امنیتی خدمات و محصولات خود حساسیت زیادی نشان خواهند داد. از همین رو، شما همواره باید به دنبال استفاده از سرویس های کولوکیشنی باشید که امنیت مطلوبی دارند. حتی برخی از شرکت های فعال در این زمینه از دوربین های امنیتی، سیستم های بیومتریک و کلید های کارتی مخصوص برای تامین امنیت سرویس های خود استفاده می نمایند.

دومین مزیت مهم سرویس کولوکیشن مربوط به دسترسی است. شما می توانید به این سرویس برای بازه های زمانی طولانی مدت دسترسی داشته باشید. خیلی از مدیران کسب و کار، پس از انتقال سرور به دیتاسنتر به دسترسی نیاز دارند. در این شرایط، شرکت های فعال در زمینه ارائه دیتاسنتر ساز و کاری را طراحی می کنند که در طی آن افراد به صورت ۲۴ ساعته و در ۷ روز هفته به سرور های خود دسترسی پیدا نمایند.

سومین مورد از مهم ترین مزایای استفاده از سرویس کولوکیشن مربوط به هزینه پهنای باند می باشد. با استفاده از این سرویس شما می توانید هزینه مربوط به پهنای باند خود را کاهش دهید. شرکت های فعال در زمینه طراحی دیتا سنتر انعطاف پذیری های مورد نیاز برای افزایش سطح پهنای باند را در اختیار دارند. استفاده از آنها باعث می شود تا شما خیلی راحت تر بتوانید ترافیک های سنگین را مورد پردازش قرار دهید. پس اگر هزینه پهنای باند برای شما اهمیت دارد، این سرویس نتایج مطلوبی را برایتان به همراه خواهد داشت.

سطح مقیاس پذیری مطلوب به عنوان دیگر مزیت مهم و کلیدی سرویس کولوکیشن شناخته شده است. به صورت کلی، این سرویس به کسب و کار های مختلف اجازه می دهد تا زیر ساخت های خود را خیلی راحت تر ارتقا دهند. در صورتی که سازمان بزرگتر شد، شما خیلی راحت می توانید منابع را گسترش دهید. از همین رو، استفاده از سرویس های مقیاس پذیری همچون کولوکیشن همواره نتایج مطلوبی را به همراه دارد.

بررسی معایب این سرویس

البته که سرویس کولوکیشن یک سری معایب خاص را نیز در خود جای داده است. با خرید کولوکیشن، گاهی اوقات کاربران با یک سری مشکلات خاص مواجه می شوند. اولین مشکل مربوط به هزینه است. هزینه ای که شما باید برای راه اندازی اولیه این سرویس پرداخت کنید نسبتا بالا می باشد. این سرویس هزینه بالا تری در مقایسه با سرویس های اولیه هاستینگ دارد. جدا از این مسئله، بودجه بندی برای این سرویس کار دشواری است.

با استفاده از سرویس کولوکیشن شما با یک مسافت و فاصله خاص مواجه می شوید. مسافتی که شما باید آن را طی کنید تا به دیتا سنتر برسید. جدا از این مسئله، کولوکیشن حتما باید توسط شرکت های شناخته شده و معتبر ارائه شود. برخی از شرکت های فعال در این زمینه، بیش از ظرفیت خود این سرویس را ارائه کرده و کاربران را با یک سری مشکلات خاص مواجه می کنند. پس، بهتر است که به دنبال بهترین شرکت ها باشید.

معایب سرویس کولوکیشن

نکات مهم برای خرید سرویس کولوکیشن

اگر شما هم به دنبال خرید کولوکیشن هستید، حتما باید به یک سری نکات خاص توجه داشته باشید تا در این زمینه با هیچ مشکل خاصی مواجه نشوید. اولین نکته مهم مربوط به شرکت های فعال در زمینه ارائه سرویس کولوکیشن می باشد. با انتخاب بهترین شرکت ها، شما می توانید بازدهی مطلوبی را دریافت نمایید. دومین نکته مهم مربوط به تفاوت این سرویس با سرویس های خاصی همچون سرویس مجازی ایران و هاست دانلود ایران می باشد. این دو سرویس با کولوکیشن تفاوت های زیادی دارند ولی خیلی از کاربران آنها را به اشتباه یکی می دانند. در نهایت، شما باید به تعرفه سرویس کولوکیشن توجه داشته باشید. استفاده از بهترین شرکت های فعال در زمینه ارائه این سرویس به شما اجازه می دهد تا هزینه های مورد نیاز خود را تا حد قابل توجهی کاهش دهید.

[تعداد رای: 0 میانگین امتیاز: 0]