021 - 9107 0175

امتیاز اسپم (Spam Score) چیست و چه اهمیتی دارد؟

امتیاز اسپم (Spam Score) چیست و چه اهمیتی دارد؟

در این مقاله به این خواهیم به این موضوع بپردازیم که امتیاز اسپم چیست، چگونه این امتیاز را در وبلاگ بررسی کنیم و چگونه آن را کاهش دهیم. امروزه بسیاری از صفحات وب و وبلاگ نویسان در حال تحقیق برای کاهش spam score سایت خود هستند. با این حال، کسی نیست که به سئو و محتوای اصلی در محتوای خود توجه زیادی داشته باشد، اما همین ها هستند که باعث افزایش امتیاز اسپم شما می شوند.

امتیاز اسپم چیست و چگونه امتیاز اسپم یک وب سایت را کاهش دهیم؟

امتیاز اسپم چیست؟

اساسا،  Spam Score توسط داده های SEO و شرکت نرم افزار Moz برای اندازه گیری کیفیت وب سایت توسعه یافته است. امتیاز اسپم هر سایت را بر اساس امتیاز پرچم هرزنامه گزارش می‌کند که بین ۰ تا ۱۷ است. اگر یک سایت امتیاز هرزنامه ۱۷ داشته باشد، این نشان می‌دهد که Google تا چه اندازه دامنه را در لیست سیاه قرار داده است.

فرض کنید اگر یک سایت امتیاز اسپم ۱،۲،۳ یا ۴ داشته باشد، ضرری ندارد، اما بله، باید در زمان های آینده کمی بیشتر نگران باشید زیرا می تواند برای وب سایت شما خطرناک باشد.

زیرا اگر یک سایت ۵ یا ۶ امتیاز اسپم دریافت کند، مدیر وب سایت باید بداند که چیزی شبیه یک هشدار از طرف Google دریافت کرده است.

اگر یک وبلاگ دارای امتیاز ۷، ۸ یا بیشتر باشد، باید نام دامنه خود را تغییر دهد، ثبت دامنه را انجام دهید و تغییرات شدید در استراتژی های سئو انجام دهد.

چگونه می توانم این امتیاز را بررسی کنم؟

اگر می خواهید امتیاز هرزنامه سایت خود را بررسی کنید، یک فرآیند بسیار آسان است و نیازی به صرف هزینه برای بررسی این امتیاز ندارید، زیرا سایت باز رایگان Moz را دارید.

وقتی از این ابزار آنلاین استفاده می‌کنید، باید گزارش‌های وبلاگ یا وب‌سایت خود را با وارد کردن URL وبلاگ یا وب‌سایت کمی پس از مشاهده آن تجزیه و تحلیل کنید.

با کاوشگر سایت Moz می توانید گزارش هایی در مورد امتیاز DA PA وبلاگ خود و پیوندهای ورودی نیز مشاهده کنید.

چگونه امتیاز اسپم سایت را کاهش دهیم؟

دلیل اصلی افزایش این امتیاز در هر سایتی، لینک های اسپم است. اگر سایتی دارای بک لینک های بسیار کم کیفیت باشد یا لینک ها دارای ارزش اسپم بالایی باشند، آن سایت امتیاز اسپم بالاتری نیز خواهد داشت.

به این معنی است که ما باید از ارائه لینک به سایت خود که کیفیت آن خراب است کاملاً خودداری کنیم. برخی از افراد در یک روز اتصالات بیشتری برقرار می‌کنند، که نرخ هرزنامه را افزایش می‌دهد زیرا انجام این کار بسیار اشتباه است.

چگونه امتیاز اسپم سایت را کاهش دهیم؟

اگر بخواهیم امتیاز اسپم وبلاگ خود را کاهش دهیم، باید لینک های بی کیفیت و اسپمِ لینک شده به سایت شما را پیدا کنیم و آنها را از بین ببریم.

هنگامی که چنین لینک های بدی را از وبلاگ خود حذف می کنید، الگوریتم Moz یک بار دیگر وبلاگ را می خزد و امتیاز هرزنامه لینک جدید را بر اساس کیفیت کاهش می دهد و این تنها زمانی امکان پذیر است که لینک های کاملاً با کیفیت پایین تر از دامنه شما حذف شوند.

دلیل اهمیت امتیاز اسپم چیست؟

امتیازات اسپم برای وب سایت ها بسیار مهم است و مسئله ای است که باید به آن توجه شود. امتیاز هرزنامه که حاصل تجزیه و تحلیل توسعه یافته توسط Moz است و از ۲۷ معیار تشکیل شده است، هم قابلیت اطمینان یک وب سایت و هم مناسب بودن آن برای کاربران را نشان می دهد. هم امتیاز اسپم وب سایت خودتان و هم امتیاز اسپم وب سایتی که به آن لینک می دهید بسیار مهم است. در این مرحله، زمانی که می خواهید لینک های یک وب سایت را دریافت کنید، باید مراقب باشید. باید از سایت هایی با امتیاز اسپم بالا دوری کنید.

این امتیاز چگونه اندازه گیری می شود؟

امتیاز اسپم توسط خدمات هرزنامه شناخته شده بین المللی اندازه گیری می شود. نمرات هرزنامه بین ۰ تا ۱۷ به معنای سطح پایین، نمرات بین ۰-۶ به طور متوسط ​​سطح پایین، نمرات بین ۷ تا ۸ به طور متوسط ​​و نمرات بین ۹-۱۷ به معنای خطر بالای هرزنامه است. اگر به صورت درصد بیان شود، سایت هایی با امتیاز بین ۱% تا ۳۰% دارای امتیاز پایین، سایت های بین ۳۱% تا ۶۰% دارای امتیاز متوسط ​​و سایت هایی با امتیاز ۶۱% -۱۰۰% دارای امتیاز بالا هستند.

امتیاز اسپم چگونه اندازه گیری می شود؟

چگونه از امتیاز اسپم استفاده کنیم؟

در مورد استفاده از نقاط هرزنامه دو دیدگاه متفاوت وجود دارد: وب سایت خودتان و وب سایتی که می خواهید به آن لینک دهید. اینها باید جداگانه بررسی شوند.

امتیاز اسپم سایت خودتان:

امتیاز بالای اسپم سایت شما مستقیماً نشان دهنده اسپم بودن سایت شما نیست. اگر برای هیچ چیزی جریمه نشده اید، لازم نیست نگران امتیاز هرزنامه متوسط ​​به پایین باشید. فقط در این مرحله باید لینک های ورودی به سایت خود را بررسی کنید و اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهید. امتیاز اسپم برای اندازه گیری و ارزیابی کیفیت لینک های ورودی به سایت شما بسیار مهم است. اقداماتی که در این زمینه انجام خواهید داد از جریمه شدن سایت شما در آینده جلوگیری می کند.

امتیاز هرزنامه یک سایت دیگر

به همین ترتیب، این واقعیت که یک سایت دارای امتیاز اسپم بالایی است، لزوماً به معنای اسپم بودن سایت نیست. با این حال، هنگام دریافت لینک و لینک از این سایت ها همچنان باید محتاط باشید. برای اینکه وب سایت شما سالم باشد، باید سعی کنید از سایت هایی با امتیاز اسپم بالا لینک دریافت نکنید.

امتیاز اسپم چگونه ارزیابی می شود؟

سایت شما از نظر برخی معیارها توسط Moz مورد ارزیابی قرار می گیرد. اگر سایتی دارید که در موارد زیر فهرست شده است، احتمالاً به عنوان هرزنامه تلقی می شوید.

  • محتوای بی کیفیت و کاملا تکراری
  • نام دامنه شامل +۱۸ و کلمات مرتبط با شرط بندی است
  • ترافیک کم با وجود محتوای فراوان
  • ارزیابی صفحاتی که سایت به عنوان هرزنامه به آنها لینک می دهد
  • نسبت لینک Nofollow و Do Follow
  • خروجی نامنظم خارج از سایت به بسیاری از سایت ها
  • لینک های داخلی خیلی کم یا زیاد
  • استفاده از کلمات کلیدی بیش از حد متناسب با تعداد کلمات محتوا
  • نام دامنه شامل عبارات عددی است
  • محتوای +۱۸
  • عدم مطابقت با معیارهای گوگل

اگر فهمیدید که سایت شما اسپم است، مراحلی وجود دارد که باید برای کاهش این مقدار انجام دهید. در ادامه مقاله، کارهایی که باید انجام دهید را فهرست کرده ایم.

چگونه امتیاز اسپم را کاهش دهیم؟

ممکن است قسمت هایی وجود داشته باشد که باید آنها را اصلاح کنید تا سایت شما توسط موتورهای جستجو به عنوان اسپم شناسایی نشود.

  • محتوای آموزنده و اصیل تولید کنید
  • محتوای ممنوعه را در سایت خود قرار ندهید
  • سعی کنید ترافیک را به طور طبیعی به سایت خود هدایت کنید
  • نسبت لینک را به خوبی تنظیم کنید
  • قوانین سئو را دنبال کنید
  • کار بک لینک را به طور منظم انجام دهید
  • به سایت های بی کیفیت لینک ندهید.
  • شبکه پیوند داخل سایت را به درستی راه اندازی کنید
  • نام دامنه خود را به درستی انتخاب کنید
  • نسبت کلمات کلیدی را در محتوای خود به خوبی تنظیم کنید

ما سعی کرده‌ایم اطلاعات دقیقی را برای کسانی که می‌پرسند امتیاز اسپم چیست و چرا برای وب‌سایت‌ها مهم است، ارائه دهیم. اگر شما هم می خواهید امتیاز اسپم وب سایت خود را کاهش دهید، می توانید مقاله ما را مرور کنید.

چگونه امتیاز اسپم را کاهش دهیم؟

سوالات متداول

در صورت جریمه شدن چه باید بکنم؟

زمانی که سایت شما دارای امتیاز اسپم بالایی باشد، احتمالا جریمه خواهید شد. اگر جریمه شدید، می‌توانید در مورد کارهایی که باید انجام دهید تا امتیاز اسپم خود را کاهش دهید، تحقیق کنید و برای رسیدن به آن تلاش کنید.

اگر امتیاز هرزنامه من در هنگام اندازه گیری آن مرزی باشد، چه کاری باید انجام دهم؟

در صورت اندازه گیری، اگر این امتیاز در حد مجاز باشد، نباید بلافاصله وحشت کنید. چون تا زمانی که پنالتی نگیرید، اگر امتیاز شما در حد مجاز باشد مشکلی نخواهد بود. با این حال، این بدان معنی است که شما نیز باید اقدامات احتیاطی لازم را در مورد سایت خود انجام دهید.

اگر سایتی که به آن لینک می دهم امتیاز اسپم بالایی داشته باشد چه اتفاقی می افتد؟

وقتی امتیاز هرزنامه ای که به آن لینک می گیرید بالا باشد، به این معنی نیست که سایت کاملا اسپم است. با این حال، بسیار صحیح تر است که مراقب باشید از چنین سایت هایی لینک دریافت نکنید. در غیر این صورت، امتیاز اسپم سایت خودتان نیز افزایش می یابد.

[تعداد رای: 0 میانگین امتیاز: 0]