021 - 9107 0175

Rocky Linux چیست؟ مزایا و معایب توزیع Rocky Linux

Rocky Linux چیست؟ مزایا و معایب توزیع Rocky Linux

به صورت کلی، لینوکس یکی از محبوب ترین و حرفه ای ترین سیستم عامل های موجود در دنیا به حساب می آید که توزیع های مختلفی دارد. یکی از همین توزیع های محبوب و شناخته شده، Rocky Linux می باشد. Rocky Linux به علت داشتن یک سری ویژگی های خاص و کلیدی، امروزه به شدت محبوب شده است. داشتن سیستم عاملی به شدت پایدار و طراحی کاربر پسند از جمله ویژگی های مطلوب این توزیع به حساب می آیند. Rocky Linux بر پایه CentOS طراحی شده و در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. امروز ما قصد داریم تا در مورد مهم ترین ویژگی های Rocky Linux با شما صحبت کنیم. پس اگر شما هم به دنبال نصب Rocky Linux هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

Rocky Linux چیست؟

Rocky Linux چیست؟

بیایید تا کارمان را با پاسخ به یک سوال ساده شروع کنیم: Rocky Linux چیست؟ به صورت کلی، توزیع Rocky Linux، یکی از توزیع های محبوب لینوکس به حساب می آید که زیر مجموعه CentOS می باشد. این توزیع همراه با قابلیت HPC در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. جالب است بدانید که همه این موارد باعث شده اند تا استفاده از این توزیع برای سرور های مختلف، رایج شود. در حال حاضر Rocky Linux یکی از رایج ترین سیستم عامل هایی است که بر روی یک سرور نصب می شود. جالب است بدانید که خیلی از کاربران، این توزیع را به عنوان جایگزین مناسبی برای CentOS نیز شناسایی می کنند. شما می توانید راکی لینوکس را برای موقعیت ها و کاربرد های مختلف مورد استفاده قرار دهید.

از آنجایی که این سیستم عامل، پایداری زیادی دارد، استفاده از آن به شما اجازه می دهد تا پروژه های خود را راه اندازی نمایید. جدا از این مسئله، کسب و کار های خصوصی و کاربران حرفه ای می توانند Rocky Linux را در جهت بهبود وضعیت پروژه های شخصی و دسکتاپی خود به کار گیرند. شرکت Rocky Enterprise به عنوان طراح اصلی این سیستم عامل به حساب می آید. به صورت کلی این تابع به عنوان یک جایگزین CentOS شناخته شده و خیلی از کاربران در حال مهاجرت به آن هستند. در صورتی که شما هم به دنبال یک سیستم عامل مناسب برای سرور مجازی ایران با ترافیک نامحدود هستید، با خیال راحت می توانید این توزیع لینوکس را مورد استفاده قرار دهید.

مزایای استفاده از Rocky Linux

شاید برای شما هم سوال پیش بیاید که به صورت دقیق مزایای Rocky Linux کدام اند؟ در پاسخ به این سوال، باید بگوییم که این توزیع لینوکس یک سری مزیت های فوق العاده را در خود جای داده است. اولین مزیت این توزیع مربوط به تیم توسعه دهنده آن می باشد. کاربران می توانند به تیم راکی اعتماد نمایند. گرگوری کورتز در حال حاضر به عنوان مدیر عامل این مجموعه شناخته شده و همواره در حال بهبود وضعیت راکی لینوکس می باشد جدا از این مسئله، هر آپدیت جدید تر این توزیع، امکانات و قابلیت های بهتری را به آن اضافه می کند. همین مسئله هم باعث شده تا استفاده از راکی لینوکس خیال کاربران را از نظر کیفیت خدمات دریافتی راحت نماید.

داشتن پایداری و سازگاری بالا از جمله دیگر مزیت های Rocky Linux به حساب می آیند. به صورت کلی سیستم عامل هایی که زیر مجموعه CentOs قرار می گیرند همگی پایدار هستند. از آنجایی که این توزیع لینوکس هم به شدت پایدار است، شما با خیال راحت می توانید آن را در موقعیت های مختلف به کار گیرید. داشتن بروز رسانی های جدید تست شده و ایمن، به کاربران اجازه داده تا سیستم عامل خود را آپدیت نمایند. در ضمن، به خاطر داشته باشید که راکی لینوکس با سایر نسخه های لینوکس هم سازگاری بالایی دارد. در صورتی که شما هم به دنبال انتقال فعالیت های خود از یک سیستم عامل دیگر به راکی لینوکس هستید می توانید هم اکنون نسبت به انجام این کار اقدام نمایید.

مزایای Rocky Linux

معایب Rocky Linux

البته که جدا از داشتن مزایای زیاد، Rocky Linux یک سری عیب های خاص را نیز در خود جای داده است. به عنوان مثال، Rocky Linux یکی از سیستم عامل های تازه وارد در دنیای لینوکس به حساب می آید. این توزیع تجربه کمی داشته و به اندازه توزیع های محبوب و شناخته شده، مورد استفاده قرار نگرفته است. جالب است بدانید که انجمن و اجتماع کاربران این توزیع همچنان کم جمعیت بوده و مستندات دقیقی هم برای آن ارائه نشده است. به همین علت هم کارشناسان نمی توانند میزان کاربردی بودن این توزیع لینوکس را به صورت دقیق مشخص نمایند. جدا از این مسئله، آینده راکی لینوکس در ابهام قرار دارد.

در حال حاضر Rocky Linux در یکی از مراحل اولیه خود قرار گرفته است. ولی آیا شرکت توسعه دهنده آن می تواند تا چند ده سال آینده، آپدیت های مطمئن و منظم را برای آن ارسال کند یا نه؟ این مسئله از جمله مواردی است که ذهن تعداد زیادی از کاربران را به خود درگیر کرده است. به خاطر داشته باشید که وضعیت حمایت مالی از این شرکت، به صورت مستقیم بر روی آینده تاثیر گذار خواهد بود. آخرین عیب Rocky Linux مربوط به آپدیت های جدید می باشد. به صورت کلی توزیع هایی همچون CentOS می توانند آپدیت های پایدار را در سریع ترین زمان ممکن در اختیار کاربران قرار دهند. این مسئله در حالی است که توزیع هایی همچون راکی لینوکس به مدت زمانی برای پردازش و انتشار آپدیت های جدید تر نیاز خواهند داشت.

معایب Rocky Linux

این سیستم عامل برای چه کسانی مناسب است؟

Rocky Linux می تواند برای کاربران مختلفی کاربرد داشته باشد. این توزیع لینوکس به گونه ای طراحی شده است تا برای مدیریت و راه اندازی یک سرور، به کار رود. البته که شرکت ها و کاربران خصوصی و حرفه ای جمله مهم ترین مواردی هستند که این توزیع لینوکس را به کار می گیرند. افرادی که به یک توزیع رایگان و کاربر پسند نیاز دارند، به راحتی می توانند از راکی لینوکس استفاده نمایند. ولی جدا از این مسئله، داشتن عملکرد مطلوب و پایدار بودن به این توزیع لینوکس اجازه داده تا برای اکثر کاربران مورد استفاده قرار گیرد. شما هم اکنون با خیال راحت می توانید آن را به کار گیرید.

[تعداد رای: 0 میانگین امتیاز: 0]