021 - 9107 0175

Pogo-Sticking چیست و چگونه آنرا بهبود ببخشیم؟

Pogo-Sticking چیست و چگونه آنرا بهبود ببخشیم؟

Pogo-sticking یک اصطلاح SEO است که برای توصیف موقعیتی استفاده می شود که در آن جستجوگر به سرعت بین صفحات در نتایج جستجو به جلو و عقب حرکت می کند. این وضعیتی است که برخی از سئو کاران از آن وحشت دارند. آنها معتقدند این رفتار کاربر توسط گوگل ردیابی می شود و منجر به جریمه شدن وب سایت ها می شود. اما آیا گوگل واقعاً pogo-sticking را جریمه می کند؟ و آیا واقعاً باید نگران آن باشید؟

Pogo-Sticking چیست

Pogo-sticking در مقابل Bounce Rate

ابتدا، اجازه دهید همه چیز را کمی واضح‌ تر کنیم و مرز بین pogo-sticking و bounce rate را ترسیم کنیم، زیرا اغلب مردم را گیج می‌کند.

  • Pogo-sticking، همانطور که در مقدمه تعریف شده است، زمانی است که کاربر از یک SERP (صفحه نتایج موتور جستجو) وارد یک سایت می شود و به سرعت آن را ترک می کند تا به SERP برگردد.
  • نرخ پرش زمانی است که کاربر از هر منبعی وارد سایتی می شود و هیچ اقدامی روی آن انجام نمی دهد (به عنوان مثال، کلیک کردن بر روی پیوند، پر کردن یک فرم یا قرار دادن یک مورد در سبد خرید). بنابراین اگر کسی این مقاله را باز کند، آن را به طور کامل بخواند، و قبل از ترک کار دیگری انجام ندهد – این به عنوان یک bounce محسوب می شود.

Pogo-sticking در مقابل Bounce Rate

چه چیزی باعث Pogo-sticking می شود؟

علل احتمالی زیادی برای pogo-sticking وجود دارد. توجه داشته باشید که همه آنها به دلیل محتوای ضعیف یا UX بد (تجربه ناخوش آیند کاربر) ایجاد نمی شوند.

بیشتر بخوانید: مقایسه سرور مجازی ویندوز و لینوکس

محتوای Clickbait

در این سناریو، یک جستجوگر وارد سایتی می شود که بیش از حد وعده داده و کمتر ارائه می دهد. به عبارت دیگر، جستجوگر با محتوای کلیکی مواجه می شود.

همه ما چنین محتوایی را در وب دیده‌ایم، و همه ما فوراً از کلیک کردن روی آنها پشیمان می‌شویم: «هرگز این را باور نخواهی کرد (…)، «این یک کار را برای ۶ هفته انجام بده و (…)،» «آنها نمی‌کنند» می خواهم این را بدانید (…)» و غیره. و وقتی این کار را انجام می‌دهیم، احساس می‌کنیم فریب خورده‌ایم، بنابراین به SERP برمی‌گردیم.

محتوای Clickbait و تاثیر آن در pogo-sticking

اطلاعات دفن شده یا قفل شده

به عبارت دیگر، جستجوگر نمی تواند چیزی را که به دنبالش است پیدا کند، حتی اگر اطلاعات واقعاً در آنجا باشد. مشکل این است که اطلاعات در زیر هزاران متن مدفون است، به زبان دیگر، محتوای مورد نظر کاربر به صورت گیج کننده پنهان شده است، یا برای برخی از کاربران در دسترس نیست.

در اینجا یک مثال است. این اسکرین شات از یک صفحه وب می آید که یکی از بهترین نتایج برای “علائم خرابی توربوشارژر” بود. ما حجم زیادی از متن اطلاعات معتبر داریم. اما هیچ اشاره ای به علائم وجود ندارد.

Excerpt of blog article not addressing symptoms

خوب، علائمی که ما می خواهیم ببینیم در واقع وجود دارند، اما در صفحه بسیار پایین تر هستند. قبل از اینکه بتوانید به علائم برسید، انتظار می رود در مورد نحوه عملکرد توربو و فهرستی از علل خرابی توربو مطالعه کنید. از آنجایی که هیچ راه حل فوری برای پرس و جو وجود ندارد، جستجوگر به سادگی به SERP باز می گردد تا صفحه دیگری را امتحان کند.

مورد مشابه زمانی اتفاق می افتد که محتوا فقط برای کاربران ثبت نام شده در دسترس باشد یا در پشت “دیوار ایمیل” قرار داده شود. وب سایت ممکن است خوب باشد و اطلاعات مورد نیاز جستجوگر را ارائه دهد. اما از آنجایی که فوراً در دسترس نیست، جستجوگر به SERP باز می گردد.

Paywall asking user to subscribe for a fee

UX ضعیف

در این سناریو، جستجوگر بلافاصله از نحوه ظاهر و عملکرد سایت ناامید (یا مشکوک) می شود، بنابراین آنها به ایمنی SERP باز می گردند.

UX ضعیف می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود:

  • سرعت سایت پایین یا هاست وبسایت
  • تبلیغات آزاردهنده
  • فرم‌های ثبت نام فشرده که محتوا را پوشش می‌دهد
  • چیدمان گیج کننده وب سایت
  • وب سایت برای دستگاه های تلفن همراه بهینه نشده است

آیا pogo-sticking یک عامل رتبه بندی است؟

حال برای سوال بزرگ: آیا pogo-sticking یک عامل رتبه بندی است؟ تقریباً مطمئناً pogo-sticking یک عامل رتبه بندی نیست. چند سال پیش، جان مولر در یک پاتوق مرکزی گوگل وبمستر تایید کرد و گفت:

ما سعی می کنیم از سیگنال هایی مانند pogo-sticking در هنگام جستجو استفاده نکنیم. بنابراین این چیزی است که در آن دلایل زیادی وجود دارد که چرا کاربران ممکن است به عقب و جلو بروند، یا به چیزهای مختلف در نتایج جستجو نگاه کنند، یا به طور خلاصه در یک صفحه بمانند و دوباره به عقب برگردند. من فکر می‌کنم که اصلاح و گفتن «خوب، ما می‌توانیم این را به یک عامل رتبه‌بندی تبدیل کنیم» واقعاً سخت است.

بنابراین من نگران چنین چیزهایی نخواهم بود. وقتی به الگوریتم‌های خود به طور کلی نگاه می‌کنیم، وقتی تغییرات الگوریتمی را که می‌خواهیم راه‌اندازی کنیم بررسی می‌کنیم، به نحوه واکنش کاربران به این تغییرات نگاه می‌کنیم. اما این چیزی است که ما در میلیون‌ها پرس و جو و میلیون‌ها صفحه مختلف به آن نگاه می‌کنیم و به طور کلی می‌بینیم که آیا این الگوریتم به درستی پیش می‌رود یا این الگوریتم در مسیر درست پیش می‌رود.

اما برای صفحات منفرد، فکر نمی‌کنم اصلاً ارزش تمرکز روی آن را داشته باشد.

آیا باید نگران pogo-sticking باشید؟

از دیدگاه سئو: نه لزوما. از آنجایی که ممکن است دلایل زیادی وجود داشته باشد که چرا جستجوگرها ممکن است بین سایت‌ها بپرند، گوگل تقریباً به طور قطع با pogo-sticking به عنوان یک عامل رتبه‌بندی رفتار نمی‌کند. بنابراین به طور خاص نگران آن نباشید.

از منظر تجاری: ممکن است موضوعی باشد که باید به آن توجه کرد. فاکتورهای رتبه‌بندی یا نه، احتمالاً می‌خواهید که خوانندگان شما بیش از چند ثانیه در کنار آن باشند و با آنچه ارائه می‌دهید درگیر شوند.

[تعداد رای: 0 میانگین امتیاز: 0]