021 - 9107 0175

تگ noopener چیست؟ مزایا و کاربردها

حتما تا به حال پیش آمده است که به تگ noopener در کد های HTML، لینک ها و وردپرس برخورده باشید. این تگ، کاربرد های بسیاری دارد . از طرفی، می تواند مزایای بسیاری برای سایت شما و لینک ها، به خصوص لینک های خروجی داشته باشد. در ادامه، این تگ را بررسی کرده، نحوه استفاده از ان را شرح خواهیم داد و مزایای آن را بررسی خواهیم کرد.

تگ noopener چیست؟

در HTML یک امکان وجود دارد که لینک های قرار داده شده در صفحه، هنگامی که بر روی آنها کلیک می شود، در یک تب جدید باز شوند. این لینک ها، از طریق تگ noopener در کد ها مشخص می شوند. با قرار دادن این تگ، مرورگر متوجه می شود که لینک باید در تب جدید باز شود و تب فعلی، تغییری نکند. این تگ، کاربرد های فراوانی دارد و مزایایی دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

چگونه از تگ noopener استفاده کنیم؟

نحوه استفاده از این تگ، بسیار آسان است و کار چندان سختی نیست. سیستم های مدیریت محتوا امکان استفاده از این تگ را بدون افزونه یا پلاگین در اختیار شما قرار می دهند. در ادامه، روش های مختلف برای استفاده از این تگ را یاد خواهید گرفت.

استفاده از noopener در کد HTML

برای استفاده از تگ noopener در html کافیست با به کد لینکی که قرار است در تب جدید باز شود مراجعه کنید. در کد لینک، یک attribute با کد rel اضافه می کنید و در آن عبارت noopener را قرار می دهید. اکنون، پس از ذخیره کردن کد و refresh کردن صفحه، اگر بر روی لیمک کلیک کنید، در تب جدید باز می شود. کد html شما باید به این شکل تغییر کند.

نحوه استفاده از تگ noopener در وردپرس

به کار بردن لینک با ویژگی noopener در وردپرس بسیار ساده است. بعد از ایجاد لینک، یک منو برای شما باز می شود که از طریق آن، می  توانید این Attribute را به لینک خود اضافه کنید. کافیست در این منو، بر روی دکمه باز کردن در تب جدید کلیک کنید. وردپرس بطور خودکار، ویژگی را به لینک شما اضافه خواهد کرد.

 

نحوه استفاده از تگ noopener در وردپرس

تاثیر تگ noopener در سئوی سایت

تگ noopener به طور مستقیم، تاثیری بر سئوی سایت ندارد. مزیت این تگ این است که می توانید با خیال راحت و بدون ترس از تاثیر منفی بر سئو، از آن استفاده کنید. این تگ، بیشتر به دلایل امنیتی در سایت مورد استفاده قرار می گیرد و وب مستر ها با آن کمتر سر و کار دارند. این تگ، تا حدودی می تواند به امنیت سایت شما کمک کند و از هک شدن جلوگیری خواهد کرد.

برای یادگیری مطالب سئوی سایت کلیک کنید.

چگونه لینک noopener به امنیت سایت کمک میکند؟

مشکلی که ارجاع به صفحه جدید دارد، این است که کد جاوا اسکریپت به صفحه جدید این امکان را می دهد که کنترل صفحه ارجاع دهنده را در دست بگیرد. در صورتی که شما به یک سایت خارجی که کد مخرب دارد لینک دهید، سایت خارجی می تواند با استفاده از window opener در جاوا اسکریپت، محتوای شما را تغییر دهد، اطلاعات را سرقت کند و یا کد های مخرب را منتشر کند.

[تعداد رای: 0 میانگین امتیاز: 0]