021 - 9107 0175

هاست دانلود چیست و چه کاربردی دارد؟

هاست دانلود بیشتر برای وب سایت هایی کاربرد دارد که به فضای زیادی جهت ذخیره سازی اطلاعات خود احتیاج دارند. به عنوان مثال سایت هایی که در زمینه فیلم، موزیک، سریال و محتوای حجیم مانند بازی یا نرم‌افزارها فعالیت می‌کند از آن دسته از سایت هایی به حساب می آیند که به هاست دانلود احتیاج دارند. هاست دانلود معمولا به عنوان یک هاست به کمک هاست اصلی سایت می آید. در حالت کلی اگر کاربر بخواهد تمام فایل های حجیم و اطلاعات خود را بر روی هاست اصلی بارگذاری کند سرعت سایت به صورت چشمگیری کاهش پیدا کرده و قطعاً کاربران رضایت کافی از سایت مورد نظر نخواهند داشت. بهترین پیشنهاد برای حل این مشکل همان استفاده از هاست دانلود می باشد. در صورتی که می خواهید در مورد تعریف هاست دانلود و انواع مختلف آن اطلاعات مناسبی کسب کنید با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

معرفی مهم ترین انواع هاست

هاست انواع مختلفی دارد که هر کدام ویژگی ها و کاربرد های خاص خود را دارند. کاربرانی که کسب و کار کوچک داشته و یا فضای زیادی برای دانلود و بارگذاری اطلاعات خود نیاز ندارند می توانند برای صرفه جویی در هزینه های خود از یک هاست به صورت اشتراکی استفاده کنند. نوع بهتر و در عین حال گران تر از هاست اشتراکی، هاست vps می باشد که کاربری بهتری نسبت به هاست های اشتراکی به کاربران ارائه می‌کند و تا حدودی به سرورهای اختصاصی شبیه است. اما قدرت کمتری از آنها دارد. از مهم ترین تفاوت هایی که میتوان بین VPS ها و هاست های اشتراکی به آن اشاره کرد، وجود یک مدیر یا نماینده برای هاست مورد نظر است. یعنی اگر شما یک هاست اختصاصی تهیه کنید شخص و یا گروه دیگری از هاست موردنظر شما استفاده نخواهند کرد. هاست دیگر موضوع مورد بحث ما هاست دانلود می باشد که به عنوان یک ابزار جانبی برای سایت های تحت عنوان دانلود مورد استفاده قرار می گیرد.

هاست دانلود

مهم ترین کاربردهای هاست دانلود

هاست دانلود قطعاً بهترین گزینه برای وب سایت هایی مانند وب سایت های دانلود فیلم و یا محتوای آموزشی می باشد. زیرا این سایت ها فایل های حجیم و ویدئویی بسیار زیادی داشته و به فضای زیادی برای ذخیره سازی و آپلود اطلاعات خود احتیاج دارند. در سایت هایی که تعداد زیادی از کاربران به صورت همزمان به سایت ورود کرده و قصد استفاده و دانلود فایل های مورد نظر خود را دارند هاست دانلود به خوبی احتیاج کاربران را مدیریت نموده و سرعت مناسبی در اختیار کاربران قرار می دهد. البته نوع هاستی که شما انتخاب می کنید با توجه به ویژگی هایش کیفیت و سرعت بیشتر و یا کمتری را در اختیار شما و کاربرانتان قرار می دهد.

معرفی هاست دانلود ایران

یکی از انواع پرکاربرد و در عین حال پر طرفدار هاست های دانلود، هاست دانلود ایران می باشد. شرکت های ارائه دهنده خدمات هاست که در کشور ایران فعالیت می‌کنند و به عنوان نمایندگان فروش این نوع هاست ها به حساب می‌آیند زیرساخت‌های لازم را برای قرارگیری دیتاسنترها جهانی برای کاربران ایجاد می کنند. در حقیقت این افراد در کشور مبدا کشور عزیزمان ایران زیرساخت و دیتاسنتر های لازم را اجاره کرده و به صورت یک نمایندگی آن را به کاربران مختلف به فروش می رسانند. هاست دانلود ایران با توجه به اینکه در کشور عزیزمان ایران است سرعت بیشتری نسبت به نمونه های خارجی خود دارد و برای آن دسته از افراد که مشتریان بین المللی نداشته و صرفاً میخواهند در کشور عزیزمان ایران فعالیت کنند گزینه بسیار مناسبی می باشد. البته این نکته را فراموش نکنید که در صورتی که شما از VPN استفاده کرده و وارد سایت خود شوید که هاست دانلود ایران بر روی آن استفاده شده قطعاً سرعت شما کمتر خواهد شد.

هاست دانلود ایران

انواع هاست های دانلود

هاست دانلود را از دیدگاه های مختلف می توانیم طبقه بندی کنیم که یکی از این دیدگاه ها سیستم عامل آن ها می باشد. از جمله پرکاربردترین انواع هاست های دانلود می‌توان به هاست های دانلود لینوکس و همچنین هاست دانلود ویندوز اشاره کرد. در حالت کلی در میان کاربران هاست دانلود لینوکس طرفداران بیشتری دارد و دلیل آن نیز پشتیبانی کامل از زبان برنامه نویسی php و همچنین my sql می باشد. هاست دانلود لینوکس با دو پنل ارائه می گردد که یکی از آنها دایرکت ادمین (Direct Admin) و دیگری سیپنل (CPanel) نام دارد و هرکدام کاربر‌ ها و طرفداران مخصوص خود را دارد. البته هاست های دانلود ویندوز نیز کارایی های خود را داشته و همانطور که از نامش پیداست از ویندوز ارائه شده توسط شرکت مایکروسافت برای این سرور ها استفاده می گردد و تمامی نرم افزار های ارائه شده توسط مایکروسافت نیز به صورت کامل ساپورت می شود.

از دیگر انواع دسته بندی که میتوانیم برای هاست های دانلود در نظر بگیریم هاست دانلود نیم بها می باشد. این نوع هاست در مقایسه با انواع هاست ارزان قیمت تری که در بازار شاهد آن هستیم امکانات بهتری را ارائه کرده و در عین حال قیمت بالاتری را نیز دارند. ولی تجربه ثابت کرده که باز هم هاست های لینوکس و ویندوز گزینه های بهتری برای کاربران به حساب می آیند.

مهمترین مزایای استفاده از هاست دانلود

اگر به صورت خلاصه و برای جمع بندی بخواهیم به مهم ترین مزایای این نوع هاست های دانلود اشاره کنیم، می‌توان به ارائه سرعت هرچه بیشتر خصوصاً در صورت استفاده از هاست های دانلود ایران، بهره بردن از قیمت ارزان تر به دلیل وجود فضای ذخیره سازی بیشتر برای فایل های دانلودی و همچنین رضایت هر چه بیشتر کاربران که به صورت همزمان وارد سایت مورد نظر می شوند، اشاره کرد. همچنین این امکان در اختیار کاربر وجود دارد تا بتواند فایل ها و ترافیک دانلود خود را بر روی چند هاست دانلود تقسیم کرده و در نتیجه باز هم سرعت بیشتری در اختیار کاربرانش قرار دهد. نکته آخری که بسیار حائز اهمیت است خدمت شما بگوییم این است که استفاده از هاست اصلی سایت خود به عنوان هاست دانلود می تواند مشکلات بسیار زیادی را برای وب سایت مورد نظر ایجاد کند و سئو سایت را تا حد بسیار زیادی تحت تاثیر منفی قرار دهد.

برای آموزش اتصال هاست دانلود به وردپرس کلیک کنید.

مزایای هاست دانلود

میزبان آنلاین ارائه دهنده پرسرعت ترین و با کیفیت ترین خدمات هاستینگ در کشور عزیزمان ایران می باشد. این شرکت با تکیه بر دانش مدیران فنی خود به روزترین و ایده آل ترین انواع هاست دانلود را در اختیار شما عزیزان قرار داده و سعی در ارائه بهترین خدمات دارد. از دیگر خدماتی که توسط این شرکت ارائه می‌شود می‌توان به ارائه انواع سرورهای میزبانی و همچنین خدمات ثبت و انتقال دامنه اشاره کرد.

[تعداد رای: 1 میانگین امتیاز: 5]