021 - 9107 0175

نحوه راه اندازی وبلاگ در ۵ قدم بسیار ساده

نحوه راه اندازی وبلاگ

امروزه وبلاگ ها جزوی جدایی ناپذیر از اینترنت و البته اشخاص و کسب و کار ها تبدیل شده اند. این وبلاگ ها، مطالب بسیار مفید، حاصل تجربه شخصی، آموزشش ها و راهنمایی های کاربردی هستند. تقریبا هر شخصی می تواند به سادگی یک وبلاگ داشته باشد، بدون اینکه برنامه نویسی بلد باشد. در این مطلب، قصد داریم نحوه راه اندازی یک وبلاگ ساده، اما زیبا و شیک را بدون نیاز به برنامه نویسی آموزش دهیم.

وبلاگ چیست؟

کلمه وبلاگ (Weblog) از دو کلمه وب (web) به معنای شبکه جهانی اینترنت و لاگ (LOG) به معنی رونوشت یا گزارش است. وبلاگ در حقیقت یک صفحه شخصی و یا گروهی از اشخاص در دنیای اینترنت است که می توانند روزمره ها، اخبار جدید، تجربیات و یا یافته های خود را شرح دهند. وبلاگ ها در دوره های زمانی به روز می شوند و مطالب جدید توسط نویسندگان آن در وبلاگ منتشر می شود.

چرا باید حتما یک وبلاگ راه اندازی کرد؟

امروزه کمتر کسی پیدا می شود که به دنیای اینترنت دسترسی نداشته باشد. روزانه میلیارد ها جستجو توسط میلیون ها نفر انجام می شود و این افراد، از وبسایت ها و وبلاگ های مختلف دیدن می کنند و مطالب را می خوانند. خیابان بسیار شلوغی را تصور کنید که هر روزه، نفرات بسیار زیادی از آن عبور می کنند، این خیابان، بهشتی برای کسب و کار ها و افرادی است که می خواهند دیده شوند و یا ببینند.

راه اندازی وبلاگ و یا وبسایت، این فرصت را به شما می دهد که خود و یا کسب و کارتان را به افراد زیادی نمایش دهید. وبسایت و یا وبلاگ مانند یک ویترین است که علاقه مندان به محصول، خدمات شما و یا شخص شما را جذب می کند و شما را  به اهداف می رساند. در نتیجه، از دست دادن چنین موقعیتی، می تواند بسیار به ضرر شما باشد.

آموزش راه اندازی وبلاگ

چگونه وبلاگ راه اندازی کنیم؟

در گذشته، اگر قرار بود یک وبلاگ شخصی داشته باشیم، حتما باید برنامه نویسی یاد میگرفتیم و مدت ها برای طراحی و یا برنامه نویسی آن وقت می گذاشتیم. اما امروزه با توجه به پیشرفت و گسترش ابزار ها، این کار بسیار ساده تر شده و در عرض چند ساعت می توانیم یک وبلاگ برای خود داشته باشیم. در ادامه، نحوه راه اندازی وبلاگ را به شما آموزش خواهیم داد.

۱- انتخاب موضوع

مهم ترین و اولین قدم برای راه اندازی وبلاگ، انتخاب موضوع است. حتما سعی کنید که موضوعی را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید. علاقه داشتن باعث تداوم شما در تولید محتوا و مطلب گذاشتن خواهد شد. این تداوم، یکی از کلید های اصلی دریافت ترافیک و یا کسب درآمد است، پس به هیچ عنوان از آن غافل نشوید.

موضوع شما می تواند هر چیزی باشد و در این مورد، محدودیتی ندارید. اگر تخصصی در زمینه ای دارید، می تواند موضوع وبلاگ شما باشد. اگر از چیزی مطلع هستید و یا اخبار یک زمینه را دنبال می کنید، میتوانید در مورد آن محتوا تولید کنید و در وبلاگ خود قرار دهید. بنابراین، از هر مهارتی که دارید می توانید استفاده کنید.

انتخاب موضوع برای راه اندازی وبلاگ

۲- ثبت دامنه وبلاگ

دامنه سایت شما، عبارتی است که پس از عبارت www در نوار آدرس دیده خواهد شد. انتخاب نام دامنه، باید با حروف لاتین باشد. ترجیحا سعی کنید نامی را که انتخاب می کنید، با موضوع وبلاگ شما هم خوانی داشته باشد تا بهتر در ذهن کاربران بماند.

نام دامنه کوتاه، علاوه بر اینکه در ذهن ها می ماند، برای سئو نیز بهتر است. گوگل علاقه بیشتری به سایت های با نام دامنه کوتاه دارد و اعتبار آنها را بیشتر در نظر می گیرد. البته توجه کنید که دامنه های با کاراکتر های کمتر، گران تر هستند، بنابراین، در این مورد بیش از حد سخت گیری نکنید.

۳- خرید هاست برای راه اندازی وبلاگ

هاست در واقع یک سرور است که فایل های شما بر روی آن نگهداری می شود. با خرید هاست، شما می توانید فایل های وبسایت خود را بر روی آن قرار داده و به دیگران نمایش دهید. هاست های مختلفی برای خرید وجود دارند که بسته به نیاز شما، امکانات و قیمت های مختلفی را ارائه می دهند.

برای مشاهده هاست های مناسب وبلاگ کلیک کنید.

۴ – یک سیستم مدیریت محتوا یا پلتفرم را برای وبلاگ انتخاب کنید

برای اینکه نیازی به برنامه نویسی برای راه اندازی وبلاگ نداشته باشید، باید یک سیستم مدیریت محتوا برای خود انتخاب کنید. سیستم مدیریت محتوا به شما امکان راه اندازی وبلاگ و یا وبسایت را بدون نیاز به برنامه نویسی خواهد داد. شما در این سیستم، می توانید پست های وبلاگ خود را به راحتی بنویسید، منتشر کنید و سایت خود را بدون کد نویسی طراحی کنید.

پیشنهاد ما به شما، انتخاب سیستم مدیریت محتوای وردپرس است. وردپرس از نظر طراحی و سادگی استفاده، بسیار فوق العاده هست و هر کسی با کمترین میزان دانش، می تواند از آن استفاده کند. راه اندازی وبلاگ با وردپرس بسیار آسان است و قالب ها و افزونه های زیادی با قیمت مناسب برای وردپرس نیز در دسترس است.

۵- شروع کنید به نوشتن

بعد از اینکه وبسایت شما آماده شد، وقت ان است که نوشتن پست ها و مقاله ها را شروع کنید. برای این کار به اندازه کافی وقت بگذارید و به صورت مداوم آن را انجام دهید. همانطور که قبلا اشاره کردیم، تداوم شما کلید اصلی موفقیت در این راه است. هر خبری که پیدا می کنید در مورد آن بنویسید و نظر خود را در مورد آنها اعلام کنید. هر چیزی می تواند یک محتوای جذاب برای کاربران شما باشد، پس از هیچ چیز غافل نشوید.

ساخت وبلاگ و وبلاگ نویسی حرفه‌ای

[تعداد رای: 0 میانگین امتیاز: 0]