021 - 9107 0175

بررسی و مقایسه ووکامرس و پرستاشاپ

مقایسه ووکامرس و پرستاشاپ

هدف اساسی ما در این مقاله این است که به مقایسه ووکامرس و پرستاشاپ بپردازیم. همچنین در مورد ویژگی هر کدام از آنها اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم. در عصر حاضر فروشگاه های اینترنتی و آنلاین رشد چشمگیری داشته اند و از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند. به طوری که روزانه افراد زیادی خریدهای خود را از بستر اینترنت و از این فروشگاه ها انجام می‌دهند.

در زمان های گذشته کاربران برای اینکه فروشگاه اینترنتی خود را بنا کنند مجبور بودند از میان تعداد کمی سیستم فروشگاه ساز یکی را برگزینند. اما امروزه سیستم های فروشگاه ساز زیادی وجود دارند که بسیار حرفه ای هستند و افراد می توانند از میان آنها هر کدام را که میخواهند انتخاب کنند. به عنوان مثال ووکامرس یک نمونه افزونه وردپرسی به شمار می آید که کاربر با کمک آن می تواند فروشگاه اینترنتی خود را ایجاد کند. سیستم فروشگاه ساز دیگری که قصد معرفی آن را داریم پرستاشاپ است که امکان ساخت و ایجاد فروشگاه اینترنتی را برای کاربر فراهم می کند.

ووکامرس بهتر است یا پرستاشاپ

هر کاربر می‌تواند با بررسی و مقایسه ووکامرس و پرستاشاپ به یک نتیجه گیری کلی برسد و با توجه به آنچه که مد نظر خود اوست بهترین انتخاب را داشته باشد. ممکن است بپرسید که کدام یک از سیستمهای فروشگاه ساز ووکامرس یا پرستاشاپ انتخاب بهتر و مناسب تری برای ایجاد فروشگاه های اینترنتی هستند؟ اگر بخواهیم به پاسخی منطقی برای این سوال برسیم ابتدا باید این دو سیستم را با یکدیگر مورد مقایسه قرار دهیم. البته بهتر است قبل از مقایسه هر کدام از این سیستم ها را به صورت مجزا به شما معرفی کنیم.

‏قبل از مقایسه ووکامرس و پرستاشاپ باید بگوییم که این دو سیستم در واقع یک نوع سیستم متن باز به شمار می‌آیند. این سیستم های متن باز را می توان به صورت یک سیستم فروشگاه ساز رایگان دانلود و استفاده کرد. این سیستم عملکرد پیش فرض قوی دارد و از داشبورد کاملاً بصری بهره مند است که این ویژگی ها باعث شده است که از محبوبیت بسیار زیادی در میان کاربران برخوردار باشد. در سیستم پرستاشاپ امکان گسترش فروشگاه با افزودن محصولات به تعداد محدود وجود دارد. از ویژگی‌های پرستاشاپ این است که در آن امکان مدیریت چندین فروشگاه اینترنتی وجود دارد. به عبارت دیگر سیستم پرستاشاپ برای سهام، محصولات و موجودی، از سیستم مدیریت بسیار قوی بهره‌مند است.

ووکامرس یک نوع افزونه رایگان به شمار می آید که در سال ۲۰۱۱ میلادی خلق شده است. ووکامرس به عنوان یک فروشگاه ساز در جهان از طرفداران زیادی برخوردار است و به راحتی می‌توان آن را بر روی وردپرس نصب نمود. ووکامرس یک نوع سیستم مجزا به شمار می آید که با نصب ساده آن روی وردپرس میتوان یک فروشگاه اینترنتی را خلق کرد. وردپرس نیز یک سیستم مدیریت محتوا محسوب می‌شود که بسیار قدرتمند و محبوب است. شما می توانید با یک افزونه ساده، وردپرس را به یک فروشگاه آنلاین تبدیل نمایید که این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

ووکامرس بهتر است یا پرستاشاپ

مقایسه از نظر سرعت عملکرد

مقایسه ووکامرس و پرستاشاپ از نظر سرعت عملکرد می تواند به شما در انتخاب اینکه کدام یک از آن ها برای طراحی فروشگاه اینترنتی بهتر است کمک زیادی کند. در پرستاشاپ شاهد افت سرعت هستیم که علت آن داشتن سیستم کش قدرتمند است. علاوه بر آن، کد هایی که در پرستاشاپ موجود هستند از ویژگی های بسیار ساده‌ای برخوردارند بنابراین این موضوع روی سرعت سایت نیز تاثیر مثبت دارد. در پرستاشاپ ماژولی تحت عنوان Memcached وجود دارد که استفاده از آن نیازمند پشتیبان و راهنما است.

در ووکامرس سرعت عملکرد در ابتدای کار نسبتاً خوب است. اما در صورتی که استفاده درست و استاندارد از امکانات و افزونه ها صورت نگیرد مشکلاتی نظیر افت سرعت اتفاق خواهد افتاد. برای اینکه سرعت عملکرد ووکامرس را افزایش دهید می توانید از افزونه WP super cache استفاده کنید.

مقایسه ووکامرس و پرستاشاپ  از نظر سرعت عملکرد

 

مقایسه از نظر امکانات بازاریابی

یکی دیگر از مواردی که باید در مقایسه ووکامرس و پرستاشاپ به آن توجه ویژه ای داشت افزونه هایی است که برای این سیستم ها وجود دارند. در ووکامرس افزونه های زیادی برای ارائه نمودن تخفیف وجود دارد اما در مورد ارائه تخفیف‌های خودکار باید بگوییم که از حالت ساده ای برخوردار است و انعطاف پذیر نمی باشد. در ووکامرس این امکان وجود دارد که کاربران دیدگاه‌های خود را ارسال کنند و از سیستم امتیاز دهی ستاره ای استفاده نمایند. به عبارت دیگر این گزینه اثرات مثبت و بسیار مفیدی بر روی سئو فروشگاه اینترنتی می گذارد.

در مورد تخفیف های خودکار در سیستم پرستاشاپ باید بگوییم که در آن بخشی منحصر به فرد برای قوانین هزینه ها وجود دارد که می‌توان تخفیف‌هایی را نیز در آن ایجاد کرد. در این سیستم امکان تخفیف به صورت شرطی است و اگر فرد ۲ محصول خریداری کند ۱ محصول را به صورت رایگان دریافت می کند. لازم به ذکر است بگوییم که با استفاده از ماژول می توان مخاطبان فعال زیادی را جذب کرد. در واقع در پرستاشاپ شما می‌توانید با استفاده از ماژول این امکان را برای کاربران فراهم کنید که آنها بتوانند رأی دهند و کامنت بگذارند.

مقایسه بازاریابی درون سایت در ووکامرس و پرستاشاپ

 

مقایسه اصول ابتدایی در ووکامرس و پرستاشاپ

در پرستاشاپ می توان با استفاده از ماژول های رایگان صفحات ایستا و وبلاگ ها را به این سیستم اضافه کرد. پرستاشاپ در واقع یک سیستم تجاری و فروشگاهی به شمار می‌آید که کسب و کارهای بزرگ و کوچک می‌توانند به کمک آن محصولات خود را به صورت آنلاین به فروش برسانند. ووکامرس به عنوان یک افزونه وردپرسی این امکان را فراهم کرده که به کمک آن بتوانید یک فروشگاه اینترنتی کامل و با تمامی امکانات بسازید. علاوه بر آن بسیاری از وب سایت های خبری، شرکتی و وبلاگی نیز می توانند فروشگاه اینترنتی خود را در کنار ووکامرس ایجاد کنند.

مقایسه ووکامرس و پرستاشاپ از نظر پشتیبانی

اگر بخواهیم یکی از مزیت های ووکامرس را به شما معرفی کنیم می توان به بروز رسانی آن اشاره کرد. در واقع با هر بار به روز رسانی بسیاری از مشکلات و باگها برطرف می شوند که این موضوع از اهمیت ویژه و خاصی برخوردار است. بنابراین در مقایسه ووکامرس و پرستاشاپ باید به این مورد نیز توجه ویژه داشت. به عبارتی دیگر می‌توان گفت این امر یک نوع پشتیبانی بسیار قوی و فوق العاده است که در ووکامرس انجام می شود. نکته مهم دیگر در مورد پشتیبانی در ووکامرس این است که کاربران می‌توانند مشکلات را در وب سایت اصلی ووکامرس بیان کنند و یا اینکه با تیم Woothemes تماس بگیرند. کاربران می‌توانند با مطرح کردن مشکل خود و انتقال آن به تیم توسعه به نوعی به رفع مشکلات و حل آنها کمک نمایند.

در پرستاشاپ جایگاه خاصی برای مطرح کردن مشکلات کاربران وجود ندارد و شما باید با مراجعه به انجمن های مربوطه و سوال از افراد مختلف مشکل خود را برطرف کنید. البته پرستاشاپ از سیستم به روزی برخوردار است.

مقایسه ووکامرس و پرستاشاپ از نظر پشتیبانی

مقایسه هزینه‌ها در ووکامرس و پرستاشاپ

در مورد هزینه ها باید بگوییم که پرستاشاپ یک سیستم رایگان به شمار می آید که برای دریافت آن نیاز نیست که هزینه ای را پرداخت کنید. البته اگر افزونه و یا قالب خاصی مد نظرتان باشد می توانید آن را خریداری کنید. چرا که ممکن است قالب ها و افزونه های رایگان زیاد کارایی نداشته باشند. دانلود افزونه ووکامرس نیز به صورت رایگان است و برای این کار نیازی نیست که هزینه خاصی را پرداخت کنید. شما می توانید پس از دریافت رایگان افزونه ووکامرس آن را بر روی سیستم مدیریت محتوای وردپرس نصب کنید. البته بد نیست در اینجا به این موضوع نیز اشاره ای داشته باشیم که قالب ها و افزونه ها در ووکامرس هم به صورت رایگان و هم به صورت پرمیوم وجود دارند. بنابراین پیشنهاد ما به شما این است که قالب و افزونه پرمیوم را مورد استفاده قرار دهید و با آن فروشگاه اینترنتی خودتان را بسازید.

اصول طراحی در ووکامرس و پرستاشاپ چگونه است؟

طراحی قالب در ووکامرس: در مورد طراحی قالب در ووکامرس باید بگوییم که وردپرس قالب های بسیار متنوعی دارد. لازم به ذکر است بگوییم که بیشتر قالب ها با ووکامرس سازگار هستند و در کنار آن این امکان وجود دارد که یک فروشگاه اینترنتی را خلق نمایید. شما می توانید بر اساس نیاز خودتان قالب های فروشگاهی پرمیوم و یا حتی رایگان را انتخاب کنید.

پیاده سازی در ووکامرس: در اینجا می‌توانیم بگوییم که ووکامرس متن باز است و امکان ویرایش آن وجود دارد. به طور معمول در قالب می توانید پوشه ای به نام woocommerce را پیدا کنید که امکان تغییر و ویرایش آن نیز وجود دارد.

واکنش گرایی در ووکامرس: نکته مهمی که در مورد واکنش گرایی در این سیستم وجود دارد این است که همه قالب های وردپرس چه آنهایی که فروشگاهی هستند و چه آنهایی که جزو قالب های فروشگاهی دسته بندی نمی‌شوند همگی واکنشگرا محسوب می شوند.

طراحی قالب در پرستاشاپ: پرستاشاپ قالب های زیادی دارد که در مارکت های رسمی آن می توانید این قالب ها را پیدا کنید. بیشتر قالب ها پرمیوم هستند و قالب های رایگان از تنوع کمتری برخوردار هستند و تعداد شان نیز کم است.

پیاده سازی در پرستاشاپ: پرستاشاپ فریم ورک هوشمند دارد و امکان ویرایش در آن نیز وجود دارد.

واکنش گرایی در پرستاشاپ: در پرستاشاپ امکان انجام تنظیمات چند منظوره وجود دارد و میتوان سایت را برای حالت موبایل و یا حالت های دیگر واکنش‌گرا ساخت. علاوه بر آن امکان استفاده از یک قالب مجزا برای حالت موبایل نیز وجود دارد.

[تعداد رای: 0 میانگین امتیاز: 0]