021 - 9107 0175

کانفیگ Apache

Apache-http-server

در حال حاضر وب سرور آپاچی گسترده ترین و معروف ترین وب سرور است. رایگان بودن آپاچی در کنار کانفیگ پذیری و انعطاف فوق العاده آن باعث شده تا بیش از ۶۰% سایت ها از این وب سرور استفاده کنند؛ در نگاه اول آپاچی در مقابل وب سرورهایی همچون LiteSpeed و NGINX چندان قدرتمند به نظر نمیاید ولی برخلاف این تصور آپاچی همیشه در رده High Performance ها بوده و در صورت کانفیگ صحیح آپاچی میتواند در حد لایت اسپید یا در مواردی بهتر از آن سرویس دهی کند. کانفیگ آپاچی بر خلاف بسیاری از وب سرورها که پنل وب بیس و کانفیگ راحت تری دارند بسیار پیچیده و کاملا وابسته به شرایط سرور از جمله نوع بازدیدها، مورد استفاده، تعداد کانکشن ها و … است.

کانفیگ پیشرفته Apache یکی از خدمات میزبان آنلاین می باشد. در زیر به بررسی برخی موارد مربوط به کانفیگ آپاچی می پردازیم.

Apache Modules: یکی از نقاط قوت آپاچی ماژول های قدرتمندی است که برای این وب سرور محبوب برنامه نویسی شده اند. استفاده از ماژول های مناسب و مورد نیاز تاثیر خارق العاده ای در Performance آپاچی دارد، البته انتخاب و کانفیگ اشتباه ماژول ها به همان اندازه می تواند مخرب باشد و باعث نارضایتی مشتریان شما شود. لیست کامل ماژول های موجود برای آپاچی ۲٫۴ را می توانید در لینک زیر مشاهده کنید:

http://httpd.apache.org/docs/2.4/mod

MPM Selection: یکی از مهم ترین فاکتورهای مطرح در آپاچی، انتخاب و کامپایل MPM مناسب است. انتخاب MPM به موارد بسیاری همچون تعداد سایت های میزبانی شده، نوع CMS ها، میزان منابع سرور و تعداد کانکشن های همزمان بستگی دارد.

Run-Time Configuration Issues & Compile-Time Configuratin Issues: این قسمت از کانفیگ آپاچی تقریبا مهم ترین بخش در Tune کردن وب سرور است. مقادیر موجود پیش فرض مناسب میزبانی سایت های پرفشار و سرویس دهی به تعداد بالای Connection نیست، در چنین شرایطی پیوسته با مشکل httpd service is currently down  ر وبه رو خواهید شد. تنظیم مقادیر مناسب برای Directives های زیر:

AllowOverride – DirectoryIndex HostnameLookups – EnableMMAP – EnableSendfile
KeepAliveTimeout – MaxSpareServers – MinSpareServers – Options – StartServers

و همچنین ۳ ماژول تاثیرگذار  mod_dir – mpm_common – mod_status می تواند تاثیر چشمگیری در Load سایت ها و افزایش توان آپاچی داشته باشد.

هزینه کانفیگ آپاچی بسته به شرایط سرور شما متغیر است، جهت آگاهی از هزینه کانفیگ پیشرفته آپاچی با تیم پشتیبانی فنی میزبان آنلاین در تماس باشید.

Technical Support

[تعداد رای: 1 میانگین امتیاز: 1]