021 - 9107 0175

۷ روش بسیار ساده برای افزایش سرعت وردپرس

7 روش بسیار ساده برای افزایش سرعت وردپرس

سرعت لود شدن سایت تاثیر بسیاری در جذب مخاطب دارد و احتمالا سایت های وردپرسی با مطالب بسیار مفید وجود دارند که به خاطر سرعت لود پایین سایت، توجهی به آن ها نمی شوند و نمی توانند کابران زیادی را مجذوب سایت خود کنند. بسیاری از مشکلات سرعت سایت های وردپرسی با روش هایی آسان و کاربردی قابل برطرف سازی می باشند که در ادامه تعدادی از این روش ها را برای افزایش سرعت وردپرس معرفی می کنیم اما در ابتدا باید نحوه تست سرعت سایت را بدانیم.

7 روش بسیار ساده برای افزایش سرعت وردپرس

نحوه تست سرعت سایت

ابزارهای بسیاری برای تست سرعت یک سایت وجود دارد و شما می توانید با استفاده از وبسایت های بسیاری که در این زمینه فعالیت می کنند سرعت سایت خود را تست کنید. برای نمونه می توانید از ابزارهای GTmetrix، Pingdom، PageSpeed Insights و WebPageTest استفاده کنید. این سایت ها آمار خوبی در مورد زمان لود سایت شما و همچنین مشکلات و نقاط ضعف و قوت سایت شما ارائه می کنند که با توجه به این آمار می توانید اقدام به بهبود سایت خود کنید.

تست سرعت سایت با page speed insight

روش های افزایش سرعت وردپرس

همانطور که گفته شد روش های بسیاری برای افزایش و بهبود سرعت سایت وجود دارد. در این مطلب سعی شده تا تعدادی از روش های پایه ای و ساده اما مفید در این مورد ارائه شود.

۱- انتخاب یک هاست مناسب

یکی از مؤثرترین روش ها در افزایش سرعت سایت استفاده از یک هاست مناسب با سرعت بالا می باشد. هاست های ضعیف درخواست ها را دیر پردازش می کنند و فایل های php را کند اجرا می کنند. در نتیجه، سرعت سایت وردپرسی کند خواهد بود. حتما یک هاست قدرتمند انتخاب کنید و ترجیحا از هاست مخصوص وردپرس استفاده کنید.

۲- غیر فعال کردن و حذف پلاگین های اضافی

پلاگین ها هر کدام در صفحات مختلفی لود می شوند و اجرای هر کدام زمان و منابعی را از سرور شما خواهند گرفت. این زمان و منابع موجب کند شدن سایت شما خواهد شد. بنابراینف اگر به یک پلاگین نیازی ندارید، آنرا غیر فعال کرده و یا حذف کنید.

۳- یک افزونه کش وردپرس را نصب کنید

صفحات وردپرس “پویا” هستند. این بدان معناست که هر بار که شخصی از یک پست یا صفحه در وب‌سایت شما بازدید می‌کند، آنها به سرعت ساخته می‌شوند. برای ساخت صفحات شما، وردپرس باید فرآیندی را انجام دهد تا اطلاعات مورد نیاز را پیدا کند، همه آنها را کنار هم بگذارد و سپس به کاربر نمایش دهد. این فرآیند شامل مراحل زیادی است، و زمانی که چندین نفر به طور همزمان از وب سایت شما بازدید می کنند، واقعاً می تواند سرعت وب سایت شما را کاهش دهد. به همین دلیل است که توصیه می کنیم هر سایت وردپرسی از یک افزونه کش استفاده کند. ذخیره سازی می تواند سایت وردپرس شما را از ۲ برابر تا ۵ برابر سریعتر کند.

به جای اینکه هر بار کل فرآیند تولید صفحه را طی کنید، افزونه کش شما پس از بارگیری اول از صفحه یک کپی می کند و سپس آن نسخه کش شده را برای هر کاربر بعدی ارائه می دهد.

Page caching

همانطور که در گرافیک بالا مشاهده می کنید، زمانی که کاربر از سایت وردپرس شما بازدید می کند، سرور شما اطلاعاتی را از پایگاه داده MySQL و فایل های PHP شما بازیابی می کند. سپس آن را با هم در محتوای HTML قرار می دهد که به کاربر ارائه می شود. این یک فرآیند طولانی است، اما زمانی که به جای آن از کش استفاده می کنید، می توانید از بسیاری از آن صرف نظر کنید. تعداد زیادی افزونه کش وردپرس خوب وجود دارد، اما توصیه می‌کنیم از افزونه WP Rocket (پرمیوم) یا WP Super Cache (رایگان) استفاده کنید.

برای نصب افزونه کش به شما توصیه می کنیم مطلب نحوه نصب و تنظیم افزونه کش wp rocket را مطالعه کنید.

۴- بهینه سازی و فشرده سازی تصاویر

تصاویر به محتوای شما جان می بخشند و به افزایش تعامل کمک می کنند. محققان دریافته‌اند که استفاده از تصاویر رنگی باعث می‌شود افراد ۸۰ درصد بیشتر محتوای شما را بخوانند. با این حال، اگر تصاویر شما بهینه نشده باشند، ممکن است بیشتر از اینکه کمک کنند، آسیب ببینند. در واقع، تصاویر بهینه نشده یکی از رایج ترین مشکلات و مانع افزایش سرعت وردپرس است که در وب سایت های مبتدی مشاهده می کنیم.

قبل از اینکه عکسی را مستقیماً از تلفن یا دوربین خود آپلود کنید، توصیه می کنیم از نرم افزار ویرایش عکس برای بهینه سازی تصاویر خود برای وب استفاده کنید. برای این کار می توانید از سایتی مانند tinypng استفاده کنید.

Optimizing images for speed

این عکس‌ها در قالب‌های اصلی خود می‌توانند حجم فایل‌های بزرگی داشته باشند. اما بر اساس فرمت فایل تصویر و فشرده سازی که در نرم افزار ویرایش خود انتخاب می کنید، می توانید اندازه تصویر خود را تا ۵ برابر کاهش دهید.

فرمت تصویر PNG فشرده نشده است. هنگامی که یک تصویر را فشرده می کنید، برخی از اطلاعات را از دست می دهد، بنابراین یک تصویر فشرده نشده با کیفیت بالاتر با جزئیات بیشتر خواهد بود. نکته منفی این است که اندازه فایل بزرگتر است، بنابراین بارگذاری آن زمان بیشتری می برد.

از طرف دیگر، JPEG یک فرمت فایل فشرده است که کمی کیفیت تصویر را کاهش می دهد، اما اندازه آن به طور قابل توجهی کوچکتر است.

بنابراین چگونه تصمیم بگیریم که کدام فرمت تصویر را انتخاب کنیم؟

  • اگر عکس یا تصویر ما دارای رنگ‌های مختلف است، از JPEG استفاده می‌کنیم.
  • اگر تصویر ساده‌تری است یا به یک تصویر شفاف نیاز داریم، از PNG استفاده می‌کنیم.

اکثر تصاویر ما JPEG هستند.

۵- وردپرس و پلاگین های خود را به روز نگه دارید

وردپرس به عنوان یک پروژه منبع باز که به خوبی حفظ می شود، وردپرس اغلب به روز می شود. هر به‌روزرسانی نه تنها ویژگی‌های جدیدی ارائه می‌کند، بلکه مشکلات امنیتی و باگ‌ها را نیز برطرف می‌کند. قالب و افزونه های وردپرس شما نیز ممکن است به روز رسانی های منظم داشته باشند.

به‌عنوان مالک وب‌سایت، این مسئولیت شماست که سایت، قالب و افزونه‌های وردپرس خود را به آخرین نسخه‌ها به‌روز نگه دارید. عدم انجام این کار ممکن است سایت شما را کند و غیر قابل اعتماد کند و شما را در برابر تهدیدات امنیتی آسیب پذیر کند.

۶- بهینه سازی پردازش ها

فرآیندهای پس زمینه در وردپرس کارهای برنامه ریزی شده ای هستند که در پس زمینه سایت وردپرس شما اجرا می شوند. در زیر چند نمونه از کارهای پس زمینه ای که در سایت وردپرس اجرا می شوند آورده شده است:

وظایف افزونه پشتیبان گیری وردپرس
cron job برای انتشار پست های زمان بندی شده
cron jobs وردپرس برای بررسی به روز رسانی
موتورهای جستجو و سایر خزنده ها که سعی در واکشی محتوا دارند
کارهایی مانند cron job برای پست‌ها و به‌روزرسانی‌های برنامه‌ریزی‌شده تأثیر کمتری بر عملکرد وب‌سایت دارند. با این حال، سایر فرآیندهای پس‌زمینه مانند افزونه‌های پشتیبان‌گیری و خزیدن بیش از حد توسط موتورهای جستجو می‌توانند سرعت وب‌سایت را کاهش دهند.

برای پلاگین های پشتیبان، باید مطمئن شوید که افزونه پشتیبان وردپرس شما فقط در زمان کم ترافیک وب سایت شما اجرا می شود. همچنین باید فرکانس پشتیبان‌گیری و داده‌هایی را که باید پشتیبان‌گیری شوند، تنظیم کنید. به عنوان مثال، اگر یک نسخه پشتیبان کامل روزانه ایجاد می کنید در حالی که فقط دو بار در هفته محتوای جدید را منتشر می کنید، باید آن را تنظیم کنید.

اگر می‌خواهید پشتیبان‌گیری‌های مکرر مانند پشتیبان‌گیری هم‌زمان داشته باشید، توصیه می‌کنیم از یک راه‌حل SaaS استفاده کنید تا از سرور خود مالیات نگیرید. در مورد خزیدن، باید مراقب گزارش های خزیدن خود در کنسول جستجوی گوگل باشید. خزیدن های مکرر که منجر به خطا می شود می تواند باعث کند شدن سرعت وب سایت شما یا عدم پاسخگویی آن شود.

۷- از یک CDN استفاده کنید

به یاد داشته باشید که چگونه در بالا ذکر کردیم که کاربران در مکان های جغرافیایی مختلف ممکن است زمان بارگذاری متفاوتی را در سایت شما تجربه کنند؟ این به این دلیل است که مکان سرورهای میزبانی وب شما می تواند بر سرعت سایت شما تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، فرض کنید شرکت میزبانی وب شما سرورهای خود را در ایالات متحده دارد. بازدیدکنندگانی که در ایالات متحده نیز هستند، معمولاً زمان بارگذاری سریع‌تری نسبت به بازدیدکنندگان در هند خواهند دید.

استفاده از یک شبکه تحویل محتوا (CDN)، می تواند به سرعت بخشیدن به زمان بارگذاری برای همه بازدیدکنندگان شما کمک کند. CDN شبکه ای است که از سرورهای سراسر جهان تشکیل شده است. هر سرور فایل های “استاتیک” مورد استفاده برای ایجاد وب سایت شما را ذخیره می کند. این فایل‌های استاتیک شامل فایل‌های بدون تغییر مانند تصاویر، CSS و جاوا اسکریپت هستند، برخلاف صفحات وردپرس شما که همانطور که در بالا توضیح داده شد «پویا» هستند.

هنگامی که از CDN استفاده می کنید، هر بار که کاربر از وب سایت شما بازدید می کند، فایل های ثابت از هر سروری که به آنها نزدیکتر است به آنها ارائه می شود. سرور میزبانی وب شما نیز سریعتر خواهد بود زیرا CDN کارهای زیادی را انجام می دهد.

 

[تعداد رای: 0 میانگین امتیاز: 0]